סגור
רמי לוי
רמי לוי (טלי מאייר)

רמי לוי דורש מחברות המשקאות 2% על הטיפול בבקבוקי הפיקדון

לוי הודיע לחברות ביניהן החברה המרכזית, יפאורה וטמפו, כי ייגבה מיידית עמלה על כמות הבקבוקים שימכור, בנימוק שהטיפול דורש משאבים רבים. מי שתסרב, לדבריו, תידרש לאסוף את הבקבוקים מהסניפים

דרישות הקמעונאים לתשלומים מצד הספקים לא עוצרות. לכלכליסט נודע כי רמי לוי הודיע לחברות המשקאות כי בעקבות הרחבת חוק הפיקדון, יגבה מהן עמלה בגובה 2% על כמות הבקבוקים שימכור.
"בעקבות חוק הפיקדון והגדלתו לבקבוקים של 1.5 ליטר, חל תפעול אדיר ומוקצים משאבים גדולים עבור טיפול בבקבוקים עבורכם". נאלץ לחייב בסוף כל רבעון לפי כמות המכירות 2% על תפעול הבקבוקים החייבים בפיקדון". כתב לוי לחברות ובראשן החברה המרכזית (קוקה קולה ישראל), יפאורה וטמפו.
הקיזוז יחל באופן מיידי, כבר מהשבוע הבא. לוי נימק את הצורך בגבייה מהספקים בכל שהטיפול במיכלי המשקה דורש ממנו משאבים רבים ובהם: הקצאת עובדים בסניפים עבור קבלת, מיון ואחסון בקבוקים ריקים בסניפים וכן עלויות של ציוד עבורם כמו עגלות, מיכלי מיון, שקיות אריזה ועוד. ספקים שיסרבו לקיזוז, ידרשו על ידי לוי לאסוף את מיכלי המשקה הריקים מסניפי הרשת, בכל פעם שיגיעו לספק סחורה לאותם סניפים.
הרחבת חוק הפיקדון ללא הסדרת חובת האיסוף על ידי גוף ומכר, הובילה להתפרקות תאגיד אלה והקמעונאים טוענים כי הם נאלצים להתמודד עם נפח עצום של מיכלי משקה ריקים ולהמתין שאחת מחברות המיחזור תגיע לאסוף אותם.
"זה מאלץ אותנו לפנות הרבה מקום במחסנים, כי הנפח של הבקבוקים הגדולים גדול פי 3 ממיכלי המשקה הקטנים שאיתם התמודדנו עד כה", הסביר אחד הקמעונאים לכלכליסט.
מדובר ברשת השלישית בשבועות האחרונים שמציבה לספקים דרישות תשלום. ראשונה היה שופרסל שהודיעה בתחילת החודש כי תעלה בכ-25% את עמלות ההפצה של מוצרי הספקים מהמרכז הלוגיסטי של החברה לסניפים ואת עמלת סידור המוצרים על מדפי החנויות. אתמול נחשף בכלכליסט כי יינות ביתן דרשה מהספקים דחיית תשלום של כשבוע, בכדי להתמודד עם התזרים השוטף שנפגע מהירידה במכירות הענף, בשילוב זינוק בהוצאות על שיפוץ סניפים לקראת השקתם תחת מותג קרפור.