סגור
סניף של רשת אייס ACE ב נמל תל אביב
סניף של רשת אייס (צילום: שאול גולן)

אייס וסינמה סיטי מוציאות עובדים לחל"ת: "הפעילות ירדה באופן מהותי"

מולטי ריטייל, המפעילה את הרשתות אייס, אוטו דיפו, ביתילי, אורבן ואיי.די דיזיין, הודיעה כי תוציא חלק מ-1,450 העובדים לחל"ת; גם בסינמה סיטי, המעסיקה מאות עובדים, יוציאו חלק מהם לחל"ת לתקופה של לפחות 30 יום

קבוצת מולטי ריטייל, בעלת רשתות הקמעונאות אייס, אוטו דיפו, ביתילי, אורבן ואיי.די דיזיין, מצטרפת לרשימה ההולכת וגדלה של רשתות מסחר שמוציאות עובדים לחופשה ללא תשלום.
הקבוצה שמעסיקה 1,250 עובדים, הודיעה כי תוציא חלק מהעובדים לחל"ת בעקבות הירידה בפעילות המסחרית ולאחר שבחלק מהחנויות שלה, לדבריה, הפעילות ירדה באופן מהותי.
גם בענף בתי הקולנוע, שהיה הענף הראשון שנסגר במשבר הקורונה והאחרון שנפתח, החלו להוציא עובדים לחל"ת. מתחמי סינמה סיטי הודיעו לעובדים כי חלקם יוצאו לחופשה ללא תשלום, למשך 30 יום לפחות, במטרה למזער נזקים. בסינמה סיטי, שמעסיקה מאות עובדים, מעריכים כי יקח לפחות חודש וחצי עד שהעבודה תחזור לשגרה.
בתי הקולנוע זכו לעדנה בשלושת החודשים האחרונים בהם מספר הכרטיסים שנמכרו היה כמעט זהה לזה של 2019. בספטמבר 2023 נמכרו בבתי הקולנוע בישראל מעל מיליון כרטיסים, לעומת 630 אלף כרטיסים בחודש המקביל ב-2022; ואולם מאז פרוץ המלחמה רק בתי קולנוע מעטים ממשיכים לפעול.
במכתב ששלח אבי אדרי, מנכ"ל סינמה סיטי, לעובדים הוא כתב: "המדינה טרם קבעה כללים ו/או פיצויים ותשלומים לעובדים ולמעסיקים ביחס למלחמה, ולכן אנחנו פועלים כרגע כדי למזער עד כמה שאפשר את הנזק שנגרם כדי שנוכל לשוב אחרי המלחמה לפעילות מלאה.
"הנזק הכלכלי שנגרם לסינמה סיטי הוא גדול ואנחנו פועלים כדי להקטינו. אנחנו מעריכים שייקח לפחות חודש וחצי עד שנחזור לפעילות סבירה ולכן החלטנו בינתיים להשבית חלק מפעילויות הסינמה סיטי עד שנחזור לפעילות מלאה. פעילות שכן תופעל תיעשה במינימום משאבים".
לדברי אדרי, "החלטנו להוציא חלק מהעובדים לחל"ת. במסגרת זו ביטוח לאומי ישלם אבטלה לזכאים לפי תנאי הזכאות. החל"ת הוא לתקופת מינימום של 30 יום. כל עובד שיוצא לחל"ת יקבל מכתב במייל. עובדים שיש להם יתרת ימי חופשה - בהתאם להנחיות הקיימות עליהם לנצל את ימי החופשה הצבורים ומיד לאחר מכן הם יוצאו לחל"ת; עובדים במילואים – לא נכללים בתוכנית וממשיכים לקבל את שכרם על ידי המדינה על חשבון הימ"מ; כאשר המדינה תחליט על תוכנית תשלום מאושרת אנחנו בהתאם נתקן או נשלים".