סגור

ההתייקרויות מגיעות לריהוט: איקאה תעלה מחירים בכ-5%

החל מחודש אוגוסט תעלה הרשת את המחירים, למרות הפחתת המכסים שנעשתה לאחרונה עקב הרפורמה בייבוא. החברה מסרה כי היא שמרה עד כה על המחירים, למרות שהרשת העולמית העלתה אותם וכי ההתייקרויות חלות "לאור עליית מחירים נוספת בעולם"

עליות המחירים מגיעות לענף הריהוט וכלי הבית. רשת איקאה ישראל תעלה בחודש הבא את מחירי מוצריה בשיעור ממוצע של 4%-5%. לטענת החברה התחשיב המלא עדיין לא נעשה ולכן מדובר בהערכה בלבד.
ההתייקרויות ייכנסו לתוקף למרות הפחתת מכסים שנרשמה לאחרונה בעקבות הרפורמה בייבוא ולמרות שמלכתחילה המחירים בישראל גבוהים מאשר בסניפי איקאה ברחבי העולם. בחברה נטען כי "על אף עליית המחירים באיקאה העולמית בתחילת השנה, שמרה איקאה ישראל על מחירי המוצרים ללא שינוי. כעת, לאור עליית מחירים נוספת בעולם, יבוצע עדכון מחירים בחודש אוגוסט בשיעור חד ספרתי של 4%-5% בממוצע".
בחודש שעבר נכנסה לתוקף רפורמת הייבוא, אשר במסגרת הפעימה הראשונה שלה צפויים לעבור כ-130 תקנים למסלול הצהרה בלבד, וזאת במקום בדיקת כל משלוח בכניסה לארץ. המהלך צפוי לקצר את משך זמן הייבוא ולהוזילו. בנוסף, כ-300 תקנים יכללו במסלול יבוא בהצהרה לפי תקן בינלאומי, כך שתבוטל התקינה הייחודית שהיוותה חסם משמעותי לתחרות. בין המוצרים שנכנסו למסלול הצהרה על בסיס תקן בינלאומי מכשירי חשמל, ציוד למטבח, כסאות אוכל, שידות החתלה וצעצועים. מאיקאה נמסר בהקשר זה כי עליית המחירים נבלמה בחלקה בזכות הפחתת המכסים וספיגת חלק מהעלויות על ידי בחברה.
ההחלטה על העלאת מחירים התקבלה במקביל להודעת איקאה העולמית השבוע כי המלאי במחסני החברה ברחבי אירופה חזר לרמות של לפני המגפה, הודות להקלה בשיבושים בשרשראות האספקה באזור. זאת לאחר שמותג הרהיטים הגדול בעולם נקט בשנה שעברה שורה של צעדים, בהם צמצום מגוון המוצרים והדגמים מכל מוצר, שכירת עוד ספינות תובלה, רכישת מכולות והעברת סחורה בין המחסנים, כל זאת על מנת להתגבר על המחסור בחומרים והשיבושים העולמיים בשרשראות האספקה שהחלו בעקבות הקורונה.