סגור
מיכל כהן ו ניר ברקת
הממונה על התחרות מיכל כהן ושר הכלכלה ניר ברקת (צילומים: אביגיל פפרנו-באר דנה קופל)

ברקת ממשיך לנסות לעקוף את הממונה על התחרות: פתח קבוצת ווטסאפ לקמעונאים

לאחר שהממונה על התחרות סיכלה את ניסיונו לאחד את הקמעונאים לפעולה משותפת נגד העלאות המחירים של הספקים, שר הכלכלה פתח קבוצת ווטסאפ בה חברים 24 קמעונאים, ביניהם מנהלי שופרסל, קרפור ויוחננוף, בה קרא להם לבקש מהממונה לאשר את תוכניתו. ברקת פתח את הקבוצה במתכונת המאפשרת רק לו לכתוב בה

בניגוד לעמדת הממונה על התחרות, ממשיך שר הכלכלה ניר ברקת לנסות לקדם ניסיון לדחיית העלאות המחירים שכבר נכנסו לתוקף. ברקת ניסה לאחד את הקמעונאים לסירוב משותף לבקשות הספקים להעלות מחירים, אך בקשתו נדחתה על ידי הממונה על התחרות מיכל כהן. בעקבות כך הוא פתח קבוצת ווטסאפ בה חברים 24 קמעונאים, ביניהם מנכ"ל שופרסל אורי וטרמן, מנכ"ל קרפור צביקה שווימר, איתן יוחננוף ועוד, בה קרא להם לבקש מהממונה שתאשר את תכניתו.
״אני פונה אליכם שלא לאשר בעת החירום את העלאת מחירי המוצרים הנמכרים ברשתות הקמעונאות ע"י הספקים והיצרנים וקורא לכם לפנות לממונה על התחרות בבקשה למתן פטור מהסדר כובל שיאפשר לכם שלא לאשר את העלאות המחירים שמבקשים לבצע חלק מהיצרנים והספקים במשק", כתב ברקת בקבוצה.
ברקת, שמנסה מזה שבועות לקדם את המהלך ללא הצלחה, בין היתר בשל סירובם של הקמעונאים עצמם לקחת בו חלק, המשיך וכתב: ״בטוחני שגם אתם מבינים את גודל השעה ואת ההכרח בנקיטת צעדים משמעותיים כגון זה כדי להביא בשורה לאזרחי ישראל בתקופה מורכבת זו ותצטרפו למהלך זה״.
ברקת צירף להודעה ששלח בקבוצה את טופס הבקשה לפטור מהסדר כובל שיש להגיש לממונה על התחרות וכתב: ״אבקשכם למלא בו את הפרטים הרלוונטיים ולהשיבו אליי בווטסאפ. לכשתשיבו כמות משמעותית של טפסים חתומים אעבירם לרשות התחרות להמשך הטיפול בבקשה״ .
שר הכלכלה, שמבין את המשמעות של קבוצה משותפת לכל הקמעונאים, פתח את הקבוצה במתכונת המאפשרת רק לו כמנהל הקבוצה לכתוב בה, ואף הדגיש זאת כשכתב: ״יובהר, כי קבוצה זו מיועדת לניהול על פי דין את פנייתי וקריאתי אליכם. בקבוצה זו חברים 24 בעלי/מנהלי רשתות הקמעונאות הגדולות בישראל, והקבוצה אינה מאפשרת שליחת הודעות על ידי משתתפיה אלא רק על ידי".