סגור
סניף סופרמרקט של שופרסל ב ראשון לציון
סניף של שופרסך (צילום: יריב כץ)

מקפה ועד אבקות כביסה: דיפלומט מעלה מחירים

היבואנית תכננה להעלות מחירים באוקטובר - אך דחתה זאת בגלל המלחמה; כעת היא מחזירה את ההתייקרות לתוקף, בשיעור של עד 15%, בתוספת מוצרים שלא נכללו בתוכנית הראשונית

עליות מחירים בשוק המזון ומוצרי הצריכה שוב על הפרק. דיפלומט, יבואנית מותגי אוראו, קטשופ היינץ, דגני קלוגס ועוד, תעלה את מחיריה מיד למחרת חג הפסח. מדובר בהתייקרות עליה הודיעה דיפלומט לקמעונאים לפני חגי תשרי, ונאלצה לדחות את יישומה שתוכנן לאמצע אוקטובר, בעקבות המלחמה בעזה. כעת מחזירה דיפלומט שבשליטת משפחות וימן ומנדל, שבראש הדירקטוריון שלה עומד נעם וימן, את ההתייקרות לתוקף בתוספת מוצרים שלא נכללו בתוכנית הראשונית.
בין המוצרים שמחיריהם יעלו בשיעור של עד 15%, ב-1 במאי: שוקולד מילקה מוצרי שוקולד של אוריאו, דגני בוקר קלוגס, חטיפי פרינגלס, מוצרי היינץ, קפה ג׳ייקובס, וכן מוצרי ניקיון ובית כמו אבקות כביסה אריאל וטייד, צבעי שיער של ולה, ונוזל כלים פיירי.
כזכור, דיפלומט נימקה את ההתייקרות בעליות מחירים מצד ספקיה והתריעה בדוחותיה הכספיים שאם לא תעלה מחירים לצרכנים, יפגעו תוצאותיה. אלא שבדוחותיה הכספיים לסיכום 2023 נחשף כי למרות שעם פרוץ המלחמה הקפיאה את העלאת המחיר שאמורה היתה להכנס לתוקף באוקטובר, הצליחה דיפלומט לשפר את הרווחיות הגולמית והתפעולית שלה, הרווח הנקי של החברה עלה ל- 80 מיליון שקל לעומת 76 מיליון שקל ב- 2022. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 40 מיליון שקל.
השיפור בתוצאות בלט בצורה חדה בישראל. מכירות החברה בארץ צמחו ברבעון הרביעי ב- 21% ל- 546 מיליון שקל, הרווח הגולמי זינק ב-310% ל- 36 מיליון שקל והרווחיות התפעולית קפצה ל- 6.6% מהמכירות, לעומת 2.1% ברבעון הרביעי. השיפור נבע מהגידול ברווח הגולמי בעקבות איחוד החברות החדשות וחסכון של כ-7 מיליון שקלבהוצאות התפעול של המגזר כתוצאה מירידה בהיקפי המלאי ביחס לרבעון המקביל וירידה בהוצאות הפרסום.
במכתב ששלחה החברה לקמעונאים ציינה כי הצליחה במשך חצי שנה לשכנע את ספקיה להימנע או לדחות עליית מחירים, אך חלק מספקיה הבינלאומיים הודיעו לה על עדכון מחירים, ובהתאם לכך, יעלו מחיריהם בישראל.