סגור
טונה סטארקיסט קפה ג׳ייקובס עוגיות לוטוסטונה סטארקיסט קפה ג׳ייקובס עוגיות לוטוס דיפלומט
מוצרים של דיפלומט (צילומים: מירב קריסטל, שאטרסטוק)

דיפלומט שיפרה את הרווח אך מזהירה מהעלאת מחירים

יבואנית ומשווקת המזון ומוצרי הצריכה סיכמה את 2023 עם צמיחה של 15.9% בהכנסות, וברבעון הרביעי הציגה עלייה של 19.6% בהכנסות; דיפלומט, שהקפיאה ברקע המלחמה את העלאות המחירים שתכננה לאוקטובר האחרון, כתבה שספקים שלה מתכננים להעלות מחירים, והיא תעביר את ההתייקרות ללקוחות

דיפלומט שיפרה בשנת 2023 את הרווחיות הגולמית והתפעולית שלה. הצמיחה העיקרית נרשמה ברבעון הרביעי של השנה, שבו רכש הציבור תרומות לחיילים, למרות שעם פרוץ מלחמת חרבות ברזל הקפיאה החברה את העלאת המחירים שאמורה הייתה להיכנס לתוקף באוקטובר.
הרווח הנקי של החברה, שמייבאת ומשווקת מוצרי מזון וצריכה, עלה ב-5% ל-80 מיליון שקל, ודיפלומט הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 40 מיליון שקל.
למרות שהצליחה לשפר את הרווחיות, דיפלומט לא זנחה את הכוונה להעלות מחירים וציינה בדוחותיה כי "למיטב ידיעתה של החברה, חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך 2024. משכך, ובשל היחלשות השקל אל מול היורו והדולר, החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה, כיוון שאם לא, תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות".
השיפור בביצועיה של דיפלומט בא לידי ביטוי בתוצאות השנתיות, אך ביתר שאת ברבעון הרביעי, שבו פרצה המלחמה בעזה והציבור הצטייד ורכש כתרומה לחיילים חטיפים ומוצרי טואלטיקה.
מכירות דיפלומט צמחו ברבעון הרביעי של 2023 ב-19.6% ל-903.9 מיליון שקל. בעקבות זאת צמח הרווח הגולמי ב-27.2% ל-200.4 מיליון שקל והרווחיות הגולמית טיפסה ל-22.1% מהמכירות לעומת 20.9% ברבעון המקביל של 2022.
הרווח התפעולי שולש ל-כ-45 מיליון שקל, מה שהזניק את הרווחיות התפעולית ל-5% מהמכירות לעומת 2.2% ברבעון הרביעי של 2022.
בסיכום שנת 2023 כולה צמחו מכירות דיפלומט ב-15.9% ל-3.37 מיליארד שקל. הצמיחה הכוללת של המכירות הייתה בהיקף של 463 מיליון שקל, 248 מיליון שקל הושגו מפעילותה של דיפלומט בישראל, מתוכם מחצית בעקבות איחוד תוצאות חברות שרכשה דיפלומט והיתר מצמיחה אורגנית, הודות להעלאות המחירים שביצעה החברה במהלך 2023.
בעקבות העלייה במכירות, צמח הרווח הגולמי ב-18.5% ל-728.5 מיליון שקל ולכן השתפרה הרווחיות הגולמית ל-21.6% מהמכירות, לעומת 21.1% בשנת 2022.
השיפור חילחל גם לשורת הרווח התפעולי שקפץ ב-22.3% ל-138.7 מיליון שקל. זאת למרות שהחברה התמודדה עם עלייה של 230% בחלקה בהפסדי חברות בהן היא שותפה. הזינוק ברווח התפעולי הוביל לשיפור הרווחיות התפעולית ל-4.1% מהמכירות לעומת 3.9% ב-2022.
ברקע השיפור בתוצאות, רצף העלאות מחירים שהובילה דיפלומט החל מנובמבר 2022, אז העלתה בשיעור של עד 25% את מחירי מוצרי פרוקטר אנד גמבל הכוללים אבקות כביסה, מוצרי טואלטיקה, מוצרי היגיינה נשית, סכיני גילוח של ג'ילט וחיתולים.
ההתייקרות שנכנסה לתוקף בתחילת 2023, היתה רק הפתיח להתייקרות נוספת במאי החולף, אז העלתה ב-6% את מחירי הטונה, קפה ג'ייקובס ועוגיות. החברה נערכה להעלות מחירים מיד אחרי סוכות ושלחה לקמעונאים מחירונים חדשים, עם התייקרות של עד 25%, על מוצרי היינץ אריאל, אולווייז, פיירי, דורסל, קפה ג'ייקובס, חטיפים ודגני בוקר.
עלות שכרם של שבעה בכירי החברה הסתכמה ב־2023 ב־15.9 מיליון שקל. עלות שכרו של נעם וימן, מבעלי השליטה (13.05%) שכיהן כמנכ"ל הסתכמה ב-4.1 מיליון שקל. בתחילת השנה מונה וימן ליו"ר ללא שינוי בשכרו. עלות שכרו של ירון בלום שכיהן כמשנה למנכ"ל ובתחילת השנה החליף את וימן כמנכ"ל, הסתכמה ב-2.5 מיליון שקל.