שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות נדל"ן

אושרה תכנית המתאר של הנמל החדש בחיפה; עינת קליש-רותם: "היא מחרבת את שדה התעופה"

הוועדה המחוזית בחיפה אישרה את התוכנית להפעלת הנמל החדש בעיר, הכוללות בנייה בהיקף של 120 אלף מ"ר. ראש העירייה הנכנסת: "אישור התוכנית חלמאי - שדה התעופה חיפה יכול להיות קריטי"

ליאור גוטמן 22:3219.12.18

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה שבמינהל התכנון, בראשות איתמר בן דוד, אישרה היום (ד') את התוכנית להפעלת נמל המפרץ בחיפה. מדובר בנמל שיופקד ל-25 שנה בידיה של SIPG הסינית כבר משנת 2021.

 

 

 

במסגרת התוכנית נקבעו הוראות הבינוי וזכויות הבנייה בנמל שהיקפן עומד על 120 אלף מ"ר. בין היתר, כוללות התוכניות  הקמה של שער למשאיות בכניסה לנמל, בניין עבור המכס, מסוף מטענים, מוסכים לכלי העבודה של הנמל, מבני שירות ומשרדים, ותוכנית משנה להקמת נמל דלקים חדש במקום זה הקיים.

 

הדמיית הנמל החדש בחיפה הדמיית הנמל החדש בחיפה הדמיה: Ami Shinar- Amir Mann Architects & Planners

 

 

הוועדה החליטה לדחות את בקשת עיריית חיפה לגרוע שטחים מהנמל על מנת לאפשר את הארכת מסלול שדה התעופה הסמוך, כיוון שנמצא שתחום הנמל כבר נקבע בתוכנית המתאר הארצית.

 

איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, ציין כי "קידום התוכנית תואם את החלטת הממשלה בדבר פיתוחם של נמלי חיפה ואשדוד, ומהווה ציון דרך משמעותי ביישום החלטה זו ובשורה למשק הישראלי כולו.

 

"נמל המפרץ יאפשר את חיזוק מטרופולין חיפה ויביא עמו אלפי מקומות תעסוקה בכל אזור צפון הארץ. כמו כן, הוא ימצב את העיר חיפה ואת אזור המפרץ כמוקד לוגיסטי מתקדם. הוועדה המחוזית התחייבה להוביל לתיאום בין משרדי ממשלה בכדי לצמצם את ההשפעות שעלולות להיווצר מפעילות התחבורה הנלווית לנמל".

 

מי שהביעה אכזבה מאישור התוכניות היא ראש העיר הנכנסת עינת קליש רותם. לתפיסתה, "הועדה המחוזית אישרה היום את התכנית המפורטת של נמל המפרץ, למרות שהיא מחרבת באופן חד משמעי את עתידו של שדה התעופה.

 

"כל זה קורה באופן חלמאי ואירוני בימים שבהם המדינה מכינה תכנית ארצית לשדות תעופה. לא רק שאין לה פתרונות לתעופה בארץ, שד"ת חיפה יכול להיות קריטי. כאמור, מוסדות התכנון לא חוששים להרוס למרות שאולי זו טעות מרה".

 

עוד נטען מצידה שהאישור היה "צפוי, אבל טרם נאמרה המילה האחרונה. לא יכול להיות שההסכם של משרד התחבורה וחנ"י עם המפעילים העתידיים חשוב הרבה יותר מראייה כוללת למפרץ ומעתיד המטרופולין של הצפון. יש לנו פתרון לבעיה שישאיר את כל הצדדים מרוצים. זה אמנם לא יהיה קל ויצריך עבודה קשה, אך יישומו של הפתרון לא יגרום עיכובים גדולים בלוחות הזמנים. האופציה האחרת תהיה גרועה הרבה יותר, גם להם וגם לנו. אני קוראת לחברת נמלי ישראל ולשרים הרלוונטיים, לעצור שוב כדי לחשוב", סיכמה.

  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x