$
חדשות נדל

חיפה של קליש רותם משנה כיוון: העירייה מתנגדת להרחבת הנמל ופועלת לפיתוח שדה התעופה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה אימצה את עמדתה של ראשת העירייה הטרייה, המתנגדת לארבע תוכניות הקשורות לפיתוח עורף נמל חיפה. במקום זאת דורשת הוועדה "תכנון כוללני, שייקח בחשבון את פיתוח שדה התעופה חיפה כשדה תעופה אזורי משמעותי"

נמרוד בוסו 10:3105.12.18

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה אימצה אמש (ג') את עמדתה של ראשת העירייה הטרייה עינת קליש רותם, המתנגדת לארבע תוכניות הקשורות לפיתוח עורף נמל חיפה. במקום זאת דורשת הוועדה "תכנון כוללני, שייקח בחשבון את פיתוח שדה התעופה חיפה כשדה תעופה אזורי משמעותי, אשר יאפשר יעדים משמעותיים באירופה".

 

עוד נמסר מעיריית חיפה בעקבות הדיון כי "הוועדה המקומית ממליצה בפני הוועדה המחוזית להשהות את הדיונים בכל ארבע התוכניות עד למיצוי הליך תכנון כולל".

 

בין הנושאים שהוועדה מבקשת לבחון - צורכי שדה התעופה בחיפה בתפקודו כשדה תעופה אזורי, הארכת המסלול הנדרשת, איתור שטחי קרקע לשימושים לוגיסטיים, אשר להם נגישות מסילתית, זאת בניגוד לשטחי הטכני (בח"א 21) המוקצים כיום, להם אין נגישות מסילתית.

 

 

נמל חיפה נמל חיפה צילום: זהר שחר

 

שאלה נוספת אשר עולה לאור העובדה שהטרמינל אינו עמיד בפני רעידות אדמה, היא האם להשקיע בעבודות חיזוק מסיביות, או לבנות טרמינל חדש. כמו כן הוועדה דורשת כי תיבחן גם האפשרות להעברת הטרמינל בסמוך לתחנת הרכבת של חוצות המפרץ.

 

בנוגע לתוכנית נוספת העוסקת בשטחים התפעוליים בנמל המפרץ, נמסר כי "הוועדה המקומית מציעה להשהות את אישור התוכנית עד למיצוי תהליכי תיאום התכנון הכולל לשדה תעופה חיפה כשדה תעופה אזורי משמעותי, כך שימוקסם הפוטנציאל שלו. הוועדה המליצה לבטל את היעוד לנמל הדלק ונדרש לחייב כי נמל הדלק הקיים יבוטל אם יוקם חדש".

 

עוד קבעה הוועדה כי יש לחייב את חנ"י בבניית שוברי גלים לחופי חוף הכרמל וקריית חיים ולקדם חיבור מסילתי לתוואי המזרחי ואת מינהור הרכבת בחיפה, במקביל לקידום תכנית הנמל.

 

"יש לתת עדיפות לשדה התעופה בחיפה על פני פיתוח שטחים לוגיסטיים בנמל", אמרה קליש רותם בישיבה, "הדרך בה קודם התכנון בקטעי תוכניות ולא בתכנון כוללני חייבת להיפסק, רק תכנון כוללני יאפשר את שינוי פני המפרץ והכנסת העיר חיפה לעידן חדש".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x