• תפריט
חדשות נדל"ן

אכזבה לנמרודי: מגדל בית מעריב יקוצץ ב-18 קומות

בעקבות התנגדות רשות התעופה האזרחית לתוכנית שאושרה ביוני לבניית מגדל בן 60 הקומות, הודיעה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב על הנמכתו לגובה 42 קומות בלבד

דותן לוי 16:3303.10.17

אכזבה לחברת הכשרת היישוב שבשליטת עופר נמרודי: מגדל בית מעריב שמתכננת החברה להקים במקום שבו עומד כיום בית מעריב ההיסטורי, יונמך ב-18 קומות ביחס לתוכנית שאושרה להפקדה לפני ארבעה חודשים, וגובהו יעמוד על 42 קומות בלבד.

 

התוכנית למגדל בית מעריב מתוכננת על מגרש בשטח של כ-1.7 דונם במרכז תל אביב, במפגש הרחובות מנחם בגין וקרליבך. בשנת 2009 רכשה הכשרת היישוב את הקרקע מעיתון מעריב, שהיה אז בשליטתה, עבור 32.5 מיליון שקל.

 

הדמיית מגדל בית מעריב הדמיית מגדל בית מעריב הדמיה: משה צור אדריכלים ובוני ערים

 

 

ב-26 ביוני האחרון אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז תל אביב להפקדה את התוכנית שהגישה חברת הכשרת היישוב לבניית מגדל בן 60 קומות במקום. על פי התוכנית שאושרה אמור המגדל לשמש עבור תעסוקה, מסחר ומלונאות, וזאת במקומו של בית מעריב העומד כיום נטוש, ומיועד להריסה.

 

עם זאת מדובר היה באישור להפקדה בתנאים, כלומר אישור המותנה באישור מצד שורה של גורמים ציבוריים, בהם רשות הכבאות וההצלה, רשות המים, המשרד להגנת הסביבה ועוד. אחד מאותם הגורמים, שחוות דעתם נדרשה לצורך ההפקדה היא רשות התעופה האזרחית. כעבור מספר חודשים ממועד אישור התוכנית, התקבלה תשובתה של רשות התעופה האזרחית ובה דרישה לצמצם את היקף הבנייה של המגדל.

 

בעקבות חוות הדעת תיקנה הוועדה המחוזית את החלטתה וציינה כי סך שטחי הבניה, אשר עמדו קודם לכן על 55 אלף מ"ר יצומצמו ל-43.5 אלף מ"ר ומספר הקומות המרבי כאמור יוגבל ל-42. הגובה המירבי יוגבל גם הוא ל-180 מ"ר בעוד שהגובה עליו הוחלט ביוני עמד על 256 מ"ר.

 

בהחלטה נכתב כי שיקול הרשות בנוגע להגבלת הגובה נובע מ"חריגה של גובה הבנייה ממישור הגישה לנחיתה ולנסיקה לאחר המראה". עוד נכתב בהחלטה החדשה, כי זכויות בניה שלא יכנסו בנפח המאושר יבוטלו. יחד עם זאת הוועדה הותירה תקווה ליזמי התוכנית כאשר ציינה כי במידה ועד למועד הוצאת ההיתרים יתקבל אישור מהרשות לתעופה אזרחית, ניתן יהיה להגביה את הבניין עד ל-60 קומות בהתאם להחלטה הקודמת.

 

צומת 'בית מעריב' מהווה אזור חשוב במרכז העיר בשל היותו חלק ממרכז עסקים ראשי ובשל מיקומו בין ארבעת הרחובות המרכזיים: קרליבך, דרך מנחם בגין, לינקולן ויצחק שדה. כיום האזור מתאפיין בעירוב שימושים שעיקרם מסחר, תעסוקה ותעשייה קלה ובהמשך יכלול האזור גם מגורים ב'מתחם השוק הסיטונאי', פרויקט הנמצא היום בשלבי אכלוס. בנוסף, תחנת הרכבת הקלה "תחנת קרליבך" שתהווה את החיבור בין שני קווי הרכבת הקלה הירוק והאדום, תמוקם תחת הצומת.

 

מחברת הכשרת הישוב נמסר בתגובה: "מגבלת הגובה שהוזכרה בהחלטת הוועדה המחוזית היתה מוכרת לחברה ולמוסדות התכנון במועד החלטת הוועדה המחוזית להפקיד את התוכנית, והיא נובעת מהוראותיה של תמ"א 2/4. ההחלטה קובעת כי גובה המגדל יהיה עד 60 קומות, וזאת בכפוף למתן אישור רשות התעופה האזרחית. עוד קבעה הוועדה כי ככל שלא יתקבל האישור, מגבלת הגובה תעמוד על 180 מ"ר, 42 קומות וזכויות הבנייה שלא יכנסו בתוך מגבלת הגובה יבוטלו. בהחלטתה מיום25.9.2017 קבעה הוועדה המחוזית כי התוכנית מועברת לבחינת הוועדה למתחמי רעש מטוסים לצורך אישור הקלה ממגבלת הגובה המירבי המותר בתמ"א 2/4".

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "על איזור הפרויקט חלות למעשה הגבלות בנייה בגין תהליכי הנחיתה בנתב"ג. הגבלות הבנייה מעוגנות בתמ"א 2/4 – תוכנית המתאר הארצית המאושרת של נתב"ג. רשות התעופה האזרחית מיישמת את הגבלות התמ"א אבל בוחנת בקשות חריגות במטרה לבחון האם יש מקום לאשרן באופן שלא יפגע בבטיחות הטיסה. חריגה ממגבלות הבנייה המעוגנת בתמ"א עשויות להביא לפגיעה בבטיחות המטוסים הנוחתים על מסלול 12 בנתב"ג. רת"א התנגדה לחריגה מגובה 180 מטר מעל פני הים שהוא הגובה המירבי המותר בתמ"א".

 

  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x