$
חדשות נדל

תושבי רמת אביב ג' לעירייה: לבטל הקמת מגדל של יגאל אהובי

טוענים בעתירתם כי העירייה הסכימה למשוך התנגדותה להקמת מגדל ומרכז מסחרי בשכונה בתמורה לביצוע מטלות ציבוריות על ידי היזם

דותן לוי 22:0930.06.14

ועד תושבי שכונת רמת אביב ג' דורש לבטל את תוכניתו של היזם יגאל אהובי להקמת מגדל מגורים בשכונה. כך עולה מעתירה דחופה שהגישו התושבים לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים.

 

בעתירה טענו התושבים, באמצעות עורכי הדין אסף פריאל ואמיר לוזון ממשרד פרופ' יובל לוי ושות', כי ההסכם שרקמה העירייה עם אהובי אינו חוקי ודרשו כי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בת"א לא תמשוך את התנגדותה לתוכנית הבנייה.

 

מהעתירה עולה, כי חברת פרתם מבנים בבעלות אהובי רכשה בשנת 2007 את המגרש מעל המרכז המסחרי הקטן בפינת הרחובות בן יוסף ואחימאיר בשכונת רמת אביב ג' ותכננה לבנות מגדל מגורים המתנשא לגובה של 106 מטר. במסגרת זאת בוצעה פנייה לרשויות התכנון בבקשה לאישור התב"ע להקמת מרכז מסחרי גדול יותר בהיקף של 2,430 מ"ר, ומעליו מגדל מגורים בין 16 קומות ובו 66 יחידות דיור.

 

יגאל אהובי יגאל אהובי

 

בעתירה טוענים התושבים, כי רשויות התכנון אישרו את התוכנית, על אף שהיא נוגדת את המדיניות הכללית המוצהרת שלהן, ללא כל הצדקה תכנונית ובניגוד לפסיקת בתי המשפט בעניין זה. אך למרות שרשויות התכנון אישרו את התוכנית, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב, התנגדה להקמת המגדל ואף הגישה ערר למועצה הארצית לתכנון ולבנייה כנגד הקמת המגדל.

 

התושבים הופתעו מהמו"מ

 

בתוך כך, התושבים גילו להפתעתם כי בעוד שהם סבורים שהעירייה מתנגדת נחרצות לתוכנית, העירייה ניהלה משא ומתן עם היזם והגיעה עימו להסכמות במסגרתן התחייב אהובי לממן את שיקום מגרש החנייה הסמוך, המצוי בבעלותה בתמורה למשיכת התנגדותה לתוכנית, כפי שאכן התרחש בפועל.

 

לטענתם, עסקה מסוג זה, כפי שנקבע על ידי בתי המשפט בישראל, הינה פסולה, לא חוקית ונעשית בחוסר סמכות מאחר והעירייה היא זאת שאמונה על פיתוח המגרש שנמצא בבעלותה ואינה רשאית להעביר את מטלותיה הציבוריות לגורם פרטי ללא כל בסיס בחוק. זאת במיוחד כאשר העברת המטלות נעשית בתמורה לכך שהעירייה תנצל את כוחה בוועדה המקומית כדי למשוך התנגדות לתוכנית שעניינה זכויות בנייה בהיקף חריג וללא הצדקה תכנונית, לאותו גורם פרטי, שכמובן צפוי להתעשר מהעסקה במיליוני שקלים רבים.

 

עיריית תל אביב-יפו מסרה בתגובה: "הערר שהגישה העירייה בעבר עסק בכך שהתוכנית לא נתנה תועלת ציבורית לסביבתה. משהסכים היזם להוסיף חניות ציבוריות ולשפר את תפקוד החניון הציבורי הנבנה בצמידות לחניון הבניין, ניתנה תועלת ציבורית ועל כן באה הוועדה המקומית על סיפוקה והערר התייתר. בכל מקרה, התוכנית אושרה וקיבלה תוקף על ידי הוועדה המחוזית. באשר לטענות המובאות בעתירה שהוגשה אתמול, העירייה לומדת את העתירה ותגיב כנדרש".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x