$
נדל

עיריית הרצליה: עלות שדה התעופה בעיר - גירעון שנתי של 15 מיליון שקל

עיריות הרצליה, רעננה וכפר שמריהו מנהלות מאבק להעתקת שדה התעופה, וטוענות כי הוא מעכב בנייה בעיר וגורם נזקים לקופת המדינה

המאבק על עתידו של שדה התעופה בהרצליה עולה מדרגה. בהמשך לעתירת רשות שדות התעופה (רש"ת) לבג"ץ, שמבקשת למנוע את סגירת שדה התעופה, תוקפות העיריות הרצליה, רעננה וכפר שמריהו את הרשות, וטוענות כי היא חוטאת לתפקידה, ובמקום לדאוג לאינטרס הציבורי הרחב היא בוחרת להילחם עבור קומץ

תלמידי טיס וגופים פרטיים הפועלים בשדה.

 

"עלות השדה למדינה מדי שנה - כ-15 מיליון שקל גירעון שנתי", מציין בתגובה עו"ד ליאור כ"ץ ממשרד עו"ד ד"ר רענן הר-זהב, המייצג את הרשויות המקומיות, ומוסיף כי על כך יש להוסיף מאות מיליוני דולרים על אובדן הכנסות פיתוח ובנייה למדינה בשטח השדה, השייך למנהל מקרקעי ישראל, וכי התכנון העירוני בשטח השדה נועד לאפשר בניית כ-5,600 יחידות דיור אשר ישמשו בין היתר למצוקת זוגות צעירים שאינם יכולים להרשות לעצמם דיור בר-השגה במרכז הארץ.

 

שדה התעופה החל את דרכו כמנחת מטוסים זמני במלחמת העצמאות, ובשנת 1978 פרסם שר התחבורה צו שהכריז על המקום כשדה תעופה ברשימת שדות התעופה. במשך למעלה מעשור מנסות הרשויות המקומיות להעתיק את מיקומו, בטענה כי השדה מעכב את ההתפתחות העירונית מכיוון שלא ניתן לבנות בשטחו, ובשל העובדה כי משפך הנחיתה הנדרש בסביבתו לא מאפשר בנייה לגובה בכל האזור. מעבר לכך טוענות הרשויות כי הוא פוגע באיכות הסביבה ומהווה מוקד לרעש, זיהומי אוויר וקרקע.

 

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "מדיניות מדינת ישראל בנוגע לשדה התעופה הרצליה, כפי שהובאה בתגובות לעתירות השונות שהוגשו בנושא, היא כי המדינה מוכנה לפנות את שדה התעופה בכל זמן ובכל עת ובתנאי שתמצא חלופה הולמת לכל הפונקציות החיוניות שהשדה ממלא. רש"ת מפעילה את שדה התעופה הרצלייה מתוקף חוק רשות שדות התעופה וכן מתוקף תוכנית מתאר ארצית מאושרת - תמ"א 15. עמדת המדינה לאורך כל השנים היא ששדה התעופה הינו השדה המרכזי של תחום התעופה הכללית בישראל ומתקיימות בו פעילויות חיוניות שלא ניתן לקיים באף שדה תעופה אחר בישראל (בתי ספר לתעופה, בתי בדק וכו'). לעניין הטענות בדבר 'מפגע סביבתי' נציין כי בעתירות קודמות שהוגשו לבית המשפט העליון קבע בית המשפט כי אין להורות על סגירת השדה כל זמן שאין לו חלופה אחרת ושמתקיימות בו כל המגבלות שהוטלו מתוקף היות השדה בקרבה לאזורים מיושבים. בית המשפט אף קבע כי לא קיים כל מפגע רעש בשדה".

 

מעיריית הרצליה נמסר כי: "שדה התעופה מעכב את ההתפתחות האורבנית מסביבו. ראשית בגלל השטח עצמו שאינו יכול לשמש לבניה, שנית בגלל שבשטח בסביבתו לא ניתן לבנות לגובה בשל משפך הנחיתה של המטוסים, ושלישית כיוון שהשדה הוא מפגע רעש וסכנה מרחפת באוויר. כל יום שעובר ללא אסון אווירי נוסף הוא בגדר התגרות בסטטיסטיקה"

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x