$
תיירות

מנכ"ל משרד התחבורה על העתקת שדה התעופה בהרצליה: "לא מצאנו מקום חלופי"

דיון שנערך בוועדת הכלכלה בנושא העתקת פעילות השדה בהרצליה וחידוש קו הטיסות לקריית שמונה, הזכיר ליו"ר הוועדה את הסרט 'תעלת בלאומילך'. גם הפעם יצאו ראשי הרשויות בשרון ובצפון ללא תשובות ברורות

יסמין גיל 13:2306.06.10

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, נזכר הבוקר בסרט 'תעלת בלאומילך', ולא בכדי זה קרה במהלך ישיבת מעקב שנערכה בוועדה בנושא היערכות משרד התחבורה לטיפול בשדות התעופה בהרצליה ובקריית שמונה. בהרצליה מבקשות הרשויות באזור להעתיק את פעילות השדה לשדה חדש או לפזרה בין כמה שדות

קיימים; בקריית שמונה מבקשים לחדש את קו הטיסות הפנים-ארציות לעיר, שהופסק לפני כמה שנים.

 

לגבי הרצליה: בנובמבר 2009, בדיון קודם שנערך בנושא השדה המשמש לפעילות של תעופה אזרחית קלה, בתי ספר לטיסה ומכוני בדק - אמר ח"כ אקוניס כי ועדת הכלכלה תתכנס בתוך שלושה חודשים כדי לקבל החלטה. יום לאחר מכן, קיצר שר התחבורה, ישראל כץ, את הדד-ליין לחודשיים. אלא שעד כה, כשבעה חודשים לאחר מכן, לא התקבלו החלטות בנושא.

 

לגבי קריית שמונה: בינואר 2010 הטילה ועדת הכלכלה על משרד התחבורה להקים ועדה מיוחדת שתבחן את אפשרות חידוש הפעלת שדה התעופה בעיר לטיסות פנים-ארציות. הוועדה התבקשה להגיש את מסקנותיה עד סוף אפריל, גם כאן לא נרשמה בשורה עד כה.

 

"כפי שהבטחנו, ואמרתי שהבטחות אנחנו מקיימים - בתוך חודשיים מהדיון הקודם העבודה על שדה התעופה בהרצליה כבר היתה מוכנה", אמר הבוקר בדיון מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות. "זה היה מוכן?", שאל אותו ח"כ אקוניס. "כן", ענה גנות. "אז למה לא העברתם אלינו?", שאל יו"ר ועדת הכלכלה. "אם זה לא עבר, אני מתנצל", ענה גנות. ראש המועצה המקומית כפר שמריהו, דרור אלוני, הוסיף: "אם הפקתם עבודה כל כך מסודרת כבר לפני שלושה חודשים, מדוע לא שלחתם אל ראשי הרשויות?". "התנצלתי ואני מתנצל שוב", ענה גנות.

 

גנות ציין כי המשרד בחן את ההיבטים השונים של העתקת פעילות שדה התעופה בהרצליה, לרבות נושאי ביצוע ותקצוב: "רק דבר אחד לא מצאנו: את המקום החלופי. משרד הביטחון, כל מה שאתה אומר, עונה ב'לא פה', ו'לא פה', ו'לא פה'. ואני מבין אותם. אני מבין את כולם. אני רק שואל: לאן? למנחת במגידו אנחנו יכולים להעביר חלק מהפעילות, ואנחנו בוחנים העברה גם למנחת שדה תימן".

 

ראש עיריית הרצלייה, יעל גרמן, אמרה: "זה כמו חתונה שהכינו את הדי-ג'יי, את הכלה, את הקייטרינג - אבל אין חתן. זו בדיחה. אנחנו צריכים להחליט על זמן לפיזור השדה. יש לנו 200 אלף תושבים שסובלים מהמטרד. האזור משווע לבנייה, בין היתר עבור זוגות צעירים. יש כאן שטח שיביא למדינת ישראל מיליארד שקל. הגיע זמן החלטה".

 

"ההחלטה להעתיק את פעילות השדה כבר התקבלה", ענה לה גנות, וח"כ אקוניס שאל: "אז האם אפשר להתחיל להעביר את הפעילות?". "אנחנו מחפשים את הדרך", ענה גנות, "נמצא פתרון". "גם למציאת פתרון צריך לקבוע דד-ליין", אמרה גרמן.

 

לגבי קריית שמונה, אמר גנות: "כיום יש בקריית שמונה מנחת שיש אפשרות להפכו לשדה תעופה, אלא שאנחנו חושבים שאין הצדקה לכך. שדה התעופה הפעיל בראש פינה מסובסד שנתית ב-18 מיליון שקל ובממוצע בכל טיסה אליו יש שמונה נוסעים. אם מחר בבוקר נפתח שדה גם בקריית שמונה, שישמש 50% מהנוסעים כיום לראש פינה - ארבעה אנשים - המשמעות היא סבסוד של 20.5 מיליון שקל לשני המנחתים כל שנה. כבר עדיף להצמיד לכל נוסע מונית".

 

"אף אחד לא רוצה לפגוע בפעילות השדה בראש פינה", ענה לו אחד מנציגי עיריית קריית שמונה, "אבל אפשר לעשות פיילוט של טיסות לקריית שמונה כדי לבדוק את הפוטנציאל". נציג רש"ת, יורם שפירא, הוסיף: "מנחת קריית שמונה הפסיק לפעול בעיקר בשל בעיה ביטחונית. לכן בלי סבסוד לחברת תעופה שתטוס לקריית שמונה, סבסוד לשדה התעופה עצמו ופתרון הנושא הביטחוני - אי אפשר לצאת בפיילוט".

 

ח"כ אקוניס סיכם את הדיון ואמר: "לגבי קריית שמונה, משרד התחבורה התחייב לקיים עוד בדיקה, ובבקשה תשתפו גם את התושבים ואת נציגי המנחת, הם אמרו שלא שיתפתם אותם, ותגיעו להחלטה משותפת. ממנהל רת"א אני מבקש לבדוק את החלופות לפיזור פעילות השדה בהרצלייה. בסוף יולי נתכנס לשמוע את התוצאות".

 

אגב, במהלך הדיון ח"כ אקוניס הזכיר את נושא העתקת שדה התעופה דב הוז (שדה דב) בתל אביב, בהמשך להודעת משרד התחבורה מחודש מרץ לפיה: "שר התחבורה מינה צוות מקצועי שיבחן חלופות להפסקת פעילות שדה דב". על כך ענה לו גנות: "הוועדה שאני עומד בראשה רק בוחנת את משמעות העתקת שדה דב - אני מדגיש 'משמעות'. לא התחייבנו לכלום".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x