סגור
בר התדר בית רומנו תל אביב
בר התדר. יישאר פתוח (צילום: באדיבות הפייסבוק של התדר)

התדר יישאר פתוח: וויי־בוקס נסוגה מהרכישה - בית רומנו יעבור לידי עיריית תל אביב

עיריית תל אביב הודיעה כי תהפוך את הבניין, שבו נמצא גם בר "התדר", למרכז ציבורי לתרבות, מסחר ותעסוקה. וויי־בוקס, שהייתה אמורה לרכוש את הנכס, תקבל תמורת הוויתור תוספת זכויות בנייה של שש-שבע קומות בפרויקטים שלה במתחם גת רימון ובמגדל חסן ערפה

עיריית תל אביב יפו הודיעה היום (ג') כי החליטה להעביר לידיה את בית רומנו בדרך יפו בדרום העיר ולהפוך אותו למרכז ציבורי לתרבות, מסחר ותעסוקה. וויי־בוקס (Ybox), שהייתה אמורה לרכוש את הנכס, תקבל תמורת הוויתור תוספת זכויות בנייה בפרויקטים אחרים שלה.
בית רומנו, שנבנה בדרך יפו 9 בשנת 1947 ביוזמתם ובכספם של האחים רומנו מסוריה ובתכנונו של האדריכל מאיר הורמן, מתואר לא אחת כ"קניון הראשון בארץ ישראל". במשך עשרות שנים שימש הבניין כבית מסחר לטקסטיל והלבשה, אולם בשנים האחרונות, עם פתיחתו של בר "התדר" ב-2010, הפך המתחם כולו למוסד תרבותי הכולל הופעות, אירועי אופנה, השקות ועוד.
במרץ 2022 זכתה וויי־בוקס במכרז של נכסים ובניין, המחזיקה ב-72.2% מהנכס, לרכישת המבנה תמורת 370 מיליון שקל. במקביל להליך מכירת הנכס, פעלה ועדת השימור של העירייה כדי להכריז על שימור המבנה.
כאמור, בתמורה לוויתור תקבל וויי־בוקס תוספת זכויות בנייה בשני פרויקטים שלה: פרויקט גת רימון, המשלב תעסוקה, מלונאות ומגורים ונרכש ב-2017 תמורת 142 מיליון שקל, והיקף ההשקעה בו הוא 234 מיליון שקל; ומגדל חסן ערפה (יצחק שדה), שההשקעה בו נאמדת ב־63 מיליון שקל. בכל אחד משלושת הבניינים תקבל החברה תוספת זכויות בנייה של שש-שבע קומות. על פי דוח הרבעון הראשון של החברה, שווי הנכסים השוטפים שלה הוא 313 מיליון שקל, לעומת 243.5 מיליון שקל ב-2022. שווי החברה כיום הוא 189 מיליון שקל.
נראה כי העיתוי שנבחר אינו מקרי וקשור לבחירות המוניציפליות המתקרבות. ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, מסר כי "תל אביב היא בירת התרבות וחיי הלילה, הם חלק בלתי נפרד מסוד קסמה וכך זה יישאר. העירייה תמשיך לשמר ולפתח את הנכס החשוב הזה בכל כוחה".