סגור
מתחם אולפני הרצליה ב-2008
מתחם אולפני הרצליה ב-2008 (צילום: עמית שעל)

אפריקה ישראל ושותפים ישלמו 142 מיליון שקל עבור קרקע ל-94 יח"ד במתחם אולפני הרצליה

את הסכום ישלמו אפריקה ישראל, תדהר ולוזון רונסון עבור מגרש בשטח של 4 דונם, שהיה בבעלות רמ"י. שאר השטח, כ-40 דונם, כבר נמצא בבעלות שלוש החברות מאז שנת 2008

רמ"י (רשות מנהל מקרקעי ישראל) הודיעה היום (ב') כי החברות אפריקה ישראל, תדהר ולוזון רונסון, ישלמו כ-142.5 מיליון שקל, על 4 דונם, שעליהם יוכלו לבנות 94 יח"ד במתחם אולפני הרצליה. יש להבהיר ששלוש החברות זכו בשטח אולפני הרצליה כבר ב-2008. מדובר ברכישת המתחם היחיד שהיה עדיין בבעלות רמ"י.
אולפני הרצליה נוסדו על ידי מרגוט קלאוזנר ויהושע ברנדשטטר, שהקימו ב-1933 חברת הפקות חלוצית. השניים חכרו את המגרש בהרצליה מהקרן הקיימת אחרי קום המדינה. ב-2019 התפרסם כי תיא השקעות, שחברת אולפני הרצליה היא חברת בת שלה, תקים קריית תקשורת על קרקע בהיקף של 8.5 דונם בכפר סבא. מכירת הקרקע בהרצליה נועדה לאפשר את המעבר.
המגרש הינו חלק מתוכנית גדולה יותר, הר/2180, שמתייחסת לשטח של 43 דונם ואושרה ב-2015. ע"פ הוראות התוכנית: "מטרת התוכנית היא הפסקת פעילות אולפני הרצליה, המהווים מטרד לטענת תושבי השכונה, ובינוי שכונת מגורים, הכוללת בנייני מגורים המשתלבים ברקמה העירונית הקיימת, תוך שימור 4 מבנים קיימים ושילובם בבינוי המוצע". התוכנית כוללת בסה"כ 350 יח"ד, שיבנו ב-4 בנייני מגורים בני 15 קומות. ליד כל אחד מהם יוקם בניין בגובה 5 קומות.
שמאי המקרקעין ארז כהן, המלווה את ענייני הנדל"ן של אולפני הרצליה הסביר: "הקרקע היא בחכירה מקק"ל אבל בניהול רמ"י. מדובר בעיסקת תמורות (קומבינציה שבה מקבלים אחוזים מהמכירות). החוזה בין אפריקה ולוזון נחתם מזמן, לפני כ-8 שנים, על כל היקף היחידות בפרוייקט. לפני כמה שנים התעוררו ברמ"י ודרשו מאולפני הרצליה להחזיר חלק מהקרקע שלא היה בנוי. אחרי מו"מ הועבר מגרש אחד לרמ"י שמיכרזה אותו. מאחר שמדובר בפרוייקט אחד, עם מרתפי חניה משותפים, היה לאפריקה, תדהר ולוזון אינטרס ברור לזכות. אם היה נכנס גורם זר, היתה להם בעיה".
הוא הוסיף שהמחיר ליחידה הוא 1.5 מיליון שקל. שזה קצת יותר ממחיר שוק. לדבריו: "ההערכה שלי היתה מעט יותר נמוכה-כ-1.3 מיליון שקל. ההסבר הוא ששלוש החברות היו מוכנות לשלם קצת יותר משום שהיה להן אינטרס לקחת את הקרקע". כהן מסביר שהמחיר של דירת 100 מ"ר באזור מתחיל ב-3 מיליון שקל. לפי חישוב של 30,000 שקל למ"ר. הוא מוסיף: "זה לא האזור הטוב ביותר של הרצליה, ליד שכונת נוה ישראל שאמורה לעבור התחדשות, ולכן המחירים מתונים יחסית".