סגור
סידני אוסטרליה
סידני, אוסטרליה. שוק הדיור צפוי לשמור על צמיחה יציבה (צילום: Harley Kingston/Shutterstock)

אוסטרליה מקשה על רכישת בתים בידי זרים: מייקרת את העמלות שיידרשו לשלם

שוק הנדל"ן האוסטרלי הוא מהיקרים בעולם, והממשלה מתכוונת להכביד על משקיעים זרים המעוניינים לרכוש בתים קיימים; העמלות שיוטלו עליהם יגדלו פי שלושה; כן יוטלו קנסות על בתים שיוותרו ריקים

אוסטרליה תגדיל פי שלושה את העמלות על רכישות של בתים קיימים על ידי קונים זרים, כך אמר שר האוצר של אוסטרליה, ג'ים צ'למרס. הצעד נועד להגדיל את היצע הדיור בר ההשגה.
"עמלות גבוהות יותר על רכישת בתים, קנסות מוגדלים למי שמותיר נכסים ריקים ופעילות אכיפה מוגברת יסייעו להבטיח שהשקעות זרות בנכסים למגורים יהיו חלק מהאינטרס הלאומי שלנו", אמר צ'למרס, "הממשלה גם תפחית את עמלות הבקשה להשקעות זרות בפרויקטים של בנייה להשכרה, כדי לעודד בנייה של בתים נוספים".
ביוני התחייבה הממשלה להקצות 2 מיליארד דולר אוסטרלי כדי לספק אלפי בתים חדשים במחיר סביר, ולהגביר את היצע הדיור הציבורי לאוסטרלים זכאים הנמצאים ברשימות המתנה. השינויים שעליהם הוכרז היום יניבו כחצי מיליארד דולר אוסטרלי, שאותם תוכל הממשלה להשקיע במקומות מועדפים, כמו דיור, אמר צ'למרס.
לדברי צ'למרס, התאמות אלו נועדו להבטיח שההשקעות הזרות יתיישבו עם האג'נדה של הממשלה המבקשת להעלות את היצע המדינה לדיור בר השגה.
בשנה שעברה צ'למרס הכפיל את העמלות למשקיעים זרים הרוכשים נכסים במדינה, בצעד שלדברי הממשלה היה אמור להניב הכנסה נוספת של כ-455 מיליון דולר אוסטרלי במשך ארבע שנים. המחירים בשוק הדיור באוסטרליה הם כבר כעת מהיקרים בעולם וצפויים לשמור על צמיחה יציבה, כיוון שהביקוש הגובר עולה על ההיצע במדינה המונה 26 מיליון איש.