סגור
אחוזת גרייסלנד אלביס פרסלי
אחוזת גרייסלנד של אלביס פרסלי (צילום: TANNEN MAURY/Shutterstock)

הקרב על גרייסלנד: מכירת אחוזתו של אלביס נמנעה, לפחות בינתיים

בית משפט בטנסי פסק כי האחוזה תישאר בידי משפחתו של הזמר המפורסם לפחות עד שייערך שימוע עתידי בנושא שיקבע מי מחזיק בבעלות החוקית על גרייסלנד. מוקדם יותר ביקשה נכדתו של אלביס, ריילי קיו, למנוע את המכירה בטענה כי מאחורי המהלך עומדת חברה מזויפת שמנסה להונות את הקרן שבבעלותה האחוזה ואת היורשים

אחוזת גרייסלנד תישאר בידי משפחתו של אלביס פרסלי לעת עתה, זאת לאחר שבית משפט בטנסי פסק היום (ד') כי חברה מסתורית שניסתה למכור את האחוזה ככל הנראה ביצעה הונאה.
נשיא בית המשפט בטנסי פסק כי המכירה המתוכננת של גרייסלנד, אחוזתו ההיסטורית של אלביס פרסלי בממפיס, תידחה לפחות עד שימוע עתידי שייערך בנושא ויקבע מי מחזיק בבעלות החוקית על האחוזה.
גרייסלנד שבה לכותרות לאחר שריילי קיו, נכדתו של אלביס פרסלי, ניסתה למנוע את מכירת האחוזה. בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי קיו, בתה הבכורה של ליסה מארי פרסלי, עתרה לבית המשפט בבקשה לאסור על ביצוע מכירה פומבית של הנכס, שתוכננה להתקיים מחר (ה'). בעתירה נטען כי חברה מזויפת מנסה להונות את הקרן שבבעלותה גרייסלנד.
החברה אותה היא מאשימה נקראת Naussany Investments & Private Lending. היא הגישה את הבקשה למכירת הנכס בטענה שליסה מארי פרסלי, שמתה בשנה שעברה, הגיעה לחדלות פירעון על הלוואה בגובה 3.8 מיליון דולר שניתנה לה. לכן לפי החברה היא עכשיו הבעלים של גרייסלנד, ובכוונתה למכור את הנכס למרבה במחיר.
עם זאת, עורכי הדין המייצגים את קיו טענו כי המסמכים לפיהם פרסלי לוותה 3.8 מיליון דולר הם מזויפים, וכי כלל לא מדובר בחברה אמיתית. "נראה שמדובר בגוף מזויף שהוקם רק לצרכי הונאת" הקרן שבבעלותה גרייסלנד, היורשים של ליסה מארי פרסלי וכל רוכש של גרייסלנד, כך לפי העתירה.
1 צפייה בגלריה
ריילי קיו נכדה של אלביס פרסלי  Riley Keough
ריילי קיו נכדה של אלביס פרסלי  Riley Keough
ריילי קיו, נכדתו של אלביס פרסלי
(צילום: DIA DIPASUPIL/GETTY)
מהחברה לא התקבלה תגובה. מספר טלפון המקושר אליה לא היה מחובר, ובעיתון לא הצליחו לזהות את עורך הדין המייצג אותה. בעתירה אף טענו כי הנוטריונית החתומה על מסמכי ההלוואה העידה כי מעולם לא פגשה את פרסלי.
ליסה מארי, בתו היחידה של הזמר המפורסם, היתה בעלת השליטה בקרן עד למותה בינואר השנה שעברה. קיו ושתי אחיותיה הצעירות ירשו את הקרן ואת הנכס לאחר מות ליסה מארי, וקיו הפכה לנאמנה לאחר שהגיעה להסדר עם סבתה פריסיליה פרסלי על הניהול.
נחלת גרייסלנד משתרעת על שטח של יותר מ-18 אלף מ"ר, וכוללת גם מרכז מבקרים ומלון עם 450 חדרים. מאות אלפי מעריצים מבקרים במקום בכל שנה. אלביס רכש את המקום ב-1957 ושילם עבורו 100 אלף דולר. לפני שלוש שנים העריכו במגזין "רולינג סטון" כי השווי של הנחלה עומד על 500 מיליון דולר.