סגור
מבנים ב מתחם מכבי יפו ב תל אביב
מבנים במתחם מכבי יפו בתל אביב (צילום: ענת דניאלי)

אשדר ואקרו ישלמו 386 מיליון שקל על מגרש בשטח 9 דונם באתר מכבי יפו

למרות המיקום האטרקטיבי, למכרז של רמ"י הוגשו רק 4 הצעות וניתן לייחס זאת לעובדה שהזוכה ייאלץ להתמודד עם עשרות פינויים של מחזיקים לפני שיוכל להתחיל את הבנייה

רמ"י (רשות מנהל מקרקעי ישראל) פרסמה אתמול תוצאות מכרז לשיווק קרקע בשטח של כ-9 דונם לבניית 412 יח"ד באיזור אתר מגרש מכבי יפו, ביפו. במכרז זכתה שותפות החברות אשדר ואקרו, שישלמו 378.5 מיליון שקל, ועוד 7.5 מיליון שקל, הוצאות פיתוח.
למרות המיקום האטרקטיבי, בלב אזור הביקוש, הוגשו למכרז רק 4 הצעות ויש להניח, שהדבר קשור לכך שבחטיבת הקרקע המדוברת יש עשרות מיקרי "מחזיקים", כלומר, שטחים שנתפסו במהלך השנים ע"י אנשים שחיים ומשתמשים בהם. מחיר המינימום למכרז היה 168.2 מיליון שקל והוא מגלם, כך ע"פ המידע בחוברת המכרז, את הוצאות הפינויים.
תוכנית מכבי יפו, הקרויה על שם השטח שבו שכן בעבר אצטדיון הקבוצה, חלה על 160 דונם, 65% מהם בבעלות מדינה והשאר בבעלות עיריית תל אביב-יפו. גבולות התוכנית הם הרחובות היינריך היינה (ציר שלבים), נס לגויים, נחל שורק ונחל עוז. בתוכנית מתוכננת בניית 1,460 יח"ד+120 יח"ד מיוחד. בשל שיעור הבעלות הגבוה של העירייה נקבע כי 375 מהדירות המוזלות (48%) יוגרלו לתושבי תל אביב, מהן כ-30 לתושבי יפו בלבד. עשר דירות נוספות ייועדו לדיור ציבורי. התוכנית אושרה ב-2017.
יש לציין שבסבב השיווק המוקדם של המגרשים באתר מכבי יפו, רמ"י התקשתה בשיווק, וההיענות היתה חלקית. בספטמבר 2018 זכו אשדר ואקרו בחטיבת קרקע באתר מכבי יפו, לבניית 343 יח"ד, מהן 163 יח"ד במסגרת מחיר למשתכן. בדצמבר 2018, זכו צמח המרמן, משולם לוינשטין ואלעד מגורים ששהייתה אז בשליטת יצחק תשובה, ועכשיו היא חלק מ-״דוניץ-אלעד״ שבשליטת JTLV2 במתחם אחר, הכולל 527 יח"ד, מהן 299 יח"ד במסגרת מחיר למשתכן.