סגור

אלקין: "מחירי השכירות במרכז יעלו"

שר השיכון אמר בטקס חנוכת פרויקט להשכרה ארוכת טווח בתל אביב, כי תוכנית מחיר למשתכן השפיעה על שוק השכירות, באופן שרבים זוכים בדירות בפריפריה, משכירים אותן וגרים במרכז, ועל כן מחירי השכירות בפריפריה יירדו ובמרכז יאמירו

משרד השיכון והחברה הממשלתית "דירה להשכיר" יפעלו לשווק ליזמים קרקעות לאלפי דירות להשכרה ארוכת טווח בשנה הקרובה.
החברה הממשלתית וחברת אשטרום חנכו היום את הפרויקט הראשון להשכרה ארוכת טווח ששיווקה החברה, ואוכלס בתל אביב. את הפרויקט הקימה חברת אשטרום שזכתה במכרז לרכישת הקרקע במתחם הגדנ"ע בשנת 2016 תמורת 121.5 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
פרויקט הגדנ"ע תל אביב שכירות ארוכת טווח
פרויקט הגדנ"ע תל אביב שכירות ארוכת טווח
פרויקט הגדנ"ע תל אביבשל אשטרום. שכירות ארוכת טווח
(ציפי לבי)
הפרויקט כולל 370 דירות שרובן מאוכלסות, ב-6 בניינים בני 9 קומות, מדרך בן צבי ועד רחוב גרוסמן, צפונית לשכונת נווה עופר בדרום תל אביב. ממערב לפרויקט וצמוד לו, רכשה אשטרום מבנה גדול לשימור - בית קאסר, תמורת 48 מיליון שקל, שיהווה חלק מהפרויקט ובו מקדמת החברה 260 דירות נוספות להשכרה.
דירות 3 חדרים יושכרו ב-4,400 שקל
אשטרום מחוייבת להחזיק בדירות במשך 20 שנה, על מנת להבטיח השכרתן, כאשר 92 מהדירות מושכרות במחיר מופחת לזכאים. יתר הדירות מושכרות בשוק החופשי. דירות 3 חדרים בפרויקט מושכרות ב-4,400 שקל לחודש לזכאים, ודירות 4 חדרים מושכרות ב-5,000 שקל לחודש גם כן לזכאים.
2 צפייה בגלריה
מימין לשמאל:  ענבל דוד מנכ״לית בפועל דירה להשכיר; רמי נוסבאום יו״ר קבוצת אשטרום; זאב אלקין שר הבינוי והשיכון; אהוד אדמתי יו״ר דירה להשכיר
מימין לשמאל:  ענבל דוד מנכ״לית בפועל דירה להשכיר; רמי נוסבאום יו״ר קבוצת אשטרום; זאב אלקין שר הבינוי והשיכון; אהוד אדמתי יו״ר דירה להשכיר
מימין לשמאל: ענבל דוד מנכ״לית בפועל דירה להשכיר; רמי נוסבאום יו״ר קבוצת אשטרום; זאב אלקין שר הבינוי והשיכון; אהוד אדמתי יו״ר דירה להשכיר
(נעם שרון)
"המדינה משווקת שנים דירות לזכאים בצדק, אבל יש לכך גם השלכות". אמר שר השיכון זאב אלקין "אחת מהן היא שאנשים מחזיקים בבעלות דירות בפריפריה, וחלק גדול מהם לצערי, לא מתכוונים לגור שם, בגלל שיקולים של תעסוקה, והם יגורו בשכירות במרכז. יציפו את תל אביב אנשים שיש להם דירות בנתיבות או שדרות. לכן אני צופה שמחירי השכירות בפריפריה ירדו, ובמרכז יאמירו. בעולם מקובל שבפרויקטים של השכרה ארוכת טווח גרות גם משפחות ולא רק יחידים, ואת זה בדיוק אנחנו נמשיך לקדם גם כאן בישראל".
יש לציין כי אמנם מדובר בפרויקט הראשון של החברה הממשלתית בתל אביב, אך ברחבי העיר מאוכלסים כבר מספר פרויקטים להשכרה ארוכת טווח שקודמו על ידי עיריית תל אביב ובהם פרויקט בשכונת שפירא, ופרויקט בשוק העליה המיועד למורים.
פרויקט ראשון בבני ברק
קבוצת אשטרום, מקדמת 1,600 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח, אשר מצויות בשלבים שונים של תכנון וביצוע. לדברי יו"ר הקבוצה רמי ניסבאום 184 יחידות דיור מאוכלסות כבר 3 שנים בשכונת פרס בחיפה, ובשנה הבאה יתאכלס פרויקט בן 176 יחידות דיור בשכונת המשתלה בתל אביב, אז תחזיק החברה ב-550 יחידות דיור להשכרה מאוכלסות בתל אביב. "אנחנו מקדמים גם הקמת 400 יחידות דיור בשכונת קרית יובל בירושלים, ואת הפרויקט הראשון להשכרה בעיר בני ברק שיכלול 262 יחידות דיור".
ענבל דוד מנכ"לית דירה להשכיר אמרה כי: "זאת זכות לייצר עבור ציבור השוכרים חלופה ראויה למגורים בבעלות".