סגור

אלקטרה נדל"ן מכרה את חלקה במתחם סוהו בנתניה לריט 1 ב-126 מיליון שקל

אלקטרה והשותפה, חברת בן אפרים נדל"ן, השקיעו בהקמת המתחם הפונה לתחום עיצוב הבית וההסעדה כ-300 מיליון שקל. בעקבות המכירה החברה תרשום הפסד בדו"חות הרבעון השלישי של 4.5 מיליון שקל

חברת אלקטרה נדל"ן ממשיכה במהלך של מימוש נכסיה בישראל והעברת מלוא כובד המשקל של החברה לפעילותה בארה"ב. החברה דיווחה היום (א') כי מכרה את חלקה (50%) במתחם סוהו באזור התעשייה ספיר (אזור התעשייה פולג) בסמוך לאיקאה תמורת 126 מיליון שקל.
בהקמת המתחם השקיעו אלקטרה נדל"ן והשותפה כ-300 מיליון שקל, כך שסכום המכירה משקף לחברה הפסד שצפוי להירשם בדו"חות החברה לרבעון השלישי, על סכום של 4.5 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
סוהו נתניה פולג
סוהו נתניה פולג
סוהו נתניה
(יח"צ)
מדובר במתחם שנפתח במהלך שנת 2018 בשותפות של אלקטרה נדל"ן וחברת בן אפרים נדל"ן. המתחם נבנה על בסיס הקרבה לסניף איקאה ומתוך מטרה למשוך אליו חלק מלקוחות איקאה. המתחם משתרע על שטח של 14.7 אלף מ"ר וכולל גם חניון תת-קרקעי. הנכס מושכר לכ-40 שוכרים ונמצא בתפוסה של 95%. כן צוין כי הוא מניב תשואה של כ-6.5%. המכירה תכניס לאלקטרה נדל"ן תזרים מזומנים של כ-30 מיליון שקל לאחר ניכוי מסים ועלויות עסקה.
מבחינת אלקטרה, המכירה משקפת את אסטרטגיית החברה שהחלה כבר לפני כעשור, ומצביעה על המגמה של החברה להעביר את פעילותה אל שוק מקבצי הדיור והמלונאות בארה"ב. בפלח זה החברה משמשת כקרן השקעות של החברה-האם. גיל רושינק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן: "זה הפרויקט האחרון מבין 'נכסי אסטרטגיית המימוש' של החברה ולמעשה מכירתו לריט 1 משלימה מהלך של עשור שבו מכרה החברה את כלל נכסיה הישנים".
דותן גד, סמנכ"ל פיתוח עסקי ריט 1, אמר: "המרכזים המסחריים מהווים כ 23% מתיק הנכסים שלנו, ואנו מתכוונים להמשיך ולחפש השקעות בתחום".