סגור

בעלי תנופורט יקבלו מגרש צמוד לישפרו מודיעין בשווי כ־125 מיליון שקל

מדובר במגרש צמוד ריק המיועד ללוגיסטיקה ומשתרע על כ־17 דונם. שווי המגרש מוערך ב־136-119 מיליון שקל. בכוונת כידן דהרי וירון אדיב, מבעלי תנופורט וישפרו, לממש את ייעוד המגרש ולהקים מרכז לוגיסטי בשטח בנוי של כ־25 אלף מ"ר

בעקבות סיום הסכסוך מול ביג על מתחם ישפרו במודיעין, תנופורט תיהנה מבונוס נוסף על השארת המתחם בידיה: מגרש צמוד ריק המיועד ללוגיסטיקה ומשתרע על כ־17 דונם. שווי המגרש מוערך ב־136-119 מיליון שקל, לפי 8-7 מיליון שקל לדונם. בכוונת כידן דהרי וירון אדיב, מבעלי תנופורט וישפרו, לממש את ייעוד המגרש ולהקים מרכז לוגיסטי בשטח בנוי של כ־25 אלף מ"ר (תכסית של כ־14 אלף מ"ר וקומה שנייה של כ־11 אלף מ"ר) וגובה של 18 מטר.
ל"כלכליסט" נודע כי דהרי ואדיב קיבלו כמה פניות מחברות שמעוניינות לשכור שטחי לוגיסטיקה לטווח ארוך, ולכן סביר שהליך הקמת המבנה יחל רק לאחר הסכם שכירות סגור. למבנה טרם התקבל היתר. יידרשו כמה חודשים עד שנה להוצאת היתר, ולאחר מכן כ־24-18 חודשים לצורך הקמת המבנה. בכוונת דהרי ואדיב לתת עדיפות בהשכרת שטחי הלוגיסטיקה לחברות ששוכרות אצלם שטחי מסחר.
באפריל 2020 חתמו דהרי ואדיב על הסכם לרכישת ישפרו מנכסים ובניין תמורת 800 מיליון שקל במזומן. לצורך מימוש חוזה הרכישה נחתם הסכם עם ביג, שבמסגרתו התחייבה להעמיד להם הלוואה של 100 מיליון שקל לצורך התשלום השני לנכסים ובניין. בתמורה הסכימו דהרי ואדיב להעניק לביג אופציה לרכוש את המרכז המסחרי של ישפרו במודיעין. רשות התחרות הקשתה על ביג לממש את רכישת המתחם, ודהרי ואדיב חתמו על עסקה לקבלת ערבויות בנקאיות מריט 1, המקנה לריט 1 אופציה לרכוש 75% מישפרו סנטר מודיעין במקרה שהעסקה עם ביג לא תצא לפועל. ביג התעקשה על רכישת הנכס ומילאה את דרישות הרשות, אך דהרי ואדיב סירבו למכור לה את המרכז. בית המשפט פסק לטובת דהרי ואדיב. כעת מסתמן כי צפוי להם מאבק גם מול ריט 1, שמעוניינת לממש את האופציה שניתנה לה.