סגור
הדמיית פרויקט קריית שחקים ב הרצליה
הדמיית פרויקט קריית שחקים בהרצליה. דירה ממוצעת בשטח של 102 מ"ר, צפויה לעלות 4.6 מיליון שקל (הדמיה: סטודיו 84)

הקרקע השתחררה: מליסרון וקבוצת אביב יחכרו 5.3 דונם בהרצליה ב-1.1 מיליארד שקל

היזמים במכרז בחלק ממתחם "קריית שחקים" ל-733 יח"ד, שטחי תעסוקה, מסחר ו-2,640 מבני ציבור. זאת לאחר פשרה בין רמ"י ועיריית הרצליה לפיה בין היתר, המדינה תקים גשר מעל כביש 20 וכביש עוקף מערבי

חברת אביב ייזום, בבעלות משותפת של מליסרון וקבוצת אביב, זכתה במכרז רמ"י לרכישת זכויות חכירה במקרקעין בשטח של כ-5.3 דונם, במתחם בתוכנית "קריית שחקים" בהרצליה ומיועדים לבניית 733 יח"ד כ- 900 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר ו- 2,640 מ"ר מבני ציבור. זאת לאחר שסכסוך בין העירייה לרמ"י סביב הקרקע הגיע לפשרה.
אביב ייזום ישלמו לרמ"י 916 מיליון שקל, והוצאות פיתוח והיטלים בסך של כ-206 מיליון שקל. מחיר המינימום למגרש היה 240 מיליון שקל. למכרז הוגשו 11 הצעות.
התוכנית המכונה "קריית שחקים" (תמל/1082), שאותה יזמה רמ"י וקודמה במסגרת הותמ"ל (הוועדה לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור) ואושרה להפקדה בחודש מרץ 2019, משתרעת על "משולש תחבורה" בשטח של כ-180 דונמים שתחום בין שדרות שבעת הכוכבים, מסילת הרכבת ורחוב בן ציון מלכיאלי. במסגרת התוכנית ייבנו שבעה מגדלים בני 60-22 קומות, ובהם 1,650 יח"ד, ויוקצו 200 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, 12 דונם לשטחים ציבורים פתוחים וכ-6,600 מ"ר נוספים עבור מעונות יום וגני ילדים.
שמאי המקרקעין עמית שטרר אמר לכלכליסט כי להערכתו דירה בשטח של 102 מ"ר, שזה גודל הדירה הממוצעת לפי התב"ע, תעלה כ-4.6 מיליון שקל. לדבריו, "דירות בשכונת גליל ים, הסמוכה מדרום, נמכרו לאחרונה במחיר של מעל 45,000 שקל למ"ר. כך לדוגמא ברחוב הקרן נמכרה דירה חדשה בשטח 77 מ"ר ב-3.6 מיליון שקל. ברחוב הכינור 1 נמכרה דירה בשטח 145 מ"ר במחיר של 7.1 מיליון שקל".
יש לציין כי במשך תקופה ארוכה נאבקה עיריית הרצליה ברמ"י וניסתה למנוע את שיווק הקרקע, בשל מחסור ב"תשתיות תחבורה הולמות", כך לדברי משה פדלון, ראש העיר הרצליה. פדלון אף אמר בחודש יוני האחרון לכלכליסט כי "אני צופה אסון תחבורתי וסביבתי בקריית שחקים, ברמה לאומית. הניסיון מגליל ים מלמד שרמ"י לא מכבדים הסכמים. את רמ"י לא מעניין כלום. הם רוצים שיווק, 30 מיליארד שקל בשנה. זו טעות אחת גדולה".
במסגרת הסכמות בין שני הצדדים, שהושגו אך לאחרונה, נקבע כי רמ"י ומשרד האוצר יממנו הקמת גשר מעל כביש 20 (איילון) בעלות של כ-70 מיליון שקל וכביש עוקף מערבי שעלותו מוערכת ב-73 מיליון שקל ואמור לחבר את שכונות דרום הרצליה וגליל ים, לרמת השרון. כמו כן, נקבע שאיכלוס 100 יחידות הדיור בקרית שחקים יותנה בתחילת העבודות להקמת מחלף רב המכר. העירייה מצידה תהייה אחראית למימון וביצוע של דרך תת־קרקעית בשכונת קריית שחקים.
דורון אביב, יו"ר משותף אביב ייזום, ודפנה הר לב, מנכ"לית אביב ייזום: "פרויקט קריית שחקים הינו הפרויקט המשמעותי ביותר בכניסה לעיר הרצליה ומהווה את הרובע החדש של העיר". אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון הוסיף: "עסקה זו מהווה המשך של יישום האסטרטגיה של מליסרון להתמקד במיקומים מרכזיים ומבוקשים, Prime locations, שם נוכל לתת ערך מוסף".