סגור

בלעדי
עיריית הרצליה לא תאפשר את שיווק הקרקע בקריית שחקים; הסיבה - היעדר תשתיות מתאימות

במכתב ששלח ראש עיריית הרצליה משה פדלון לרמ"י נכתב כי "לא תיתכן בניית כ-1,650 יחידות דיור וכ-200 אלף מ"ר תעסוקה בתא שטח אחד מבלי שיובטח ביצוען של תשתיות תחבורה הולמות". מנהלת מרחב ת"א ברמ"י: "אני מרגישה שאנחנו באיזה פיליבסטר"

עיריית הרצליה הודיעה היום (ב') לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שלא תאפשר את שיווק הקרקעות של שכונת קריית שחקים (תוכנית תמ"ל 1082), הממוקמת מצפון למחלף שבעת הכוכבים, ליד תחנת הרכבת של הרצליה.
2 צפייה בגלריה
שכונת קריית שחקים בהרצליה תוכנית בנייה צמוד למחלף שבעת הכוכבים הרצליה
שכונת קריית שחקים בהרצליה תוכנית בנייה צמוד למחלף שבעת הכוכבים הרצליה
שכונת קריית שחקים בהרצליה
(צילום: אסף פרידמן)
במכתב ששלח ראש עיריית הרצליה משה פדלון לנירה שוורץ, מנהלת מרחב ת"א ברמ"י, נכתב כי "הבחירה האם לשווק את תוכנית קריית שחקים על בסיס אגרות והיטלים או על בסיס הוצאות פיתוח שייגבו ע"י רמ"י, נתונה לעירייה ולא לרמ"י".
לטענתו של פדלון, "לא תיתכן בניית כ-1,650 יחידות דיור נוספות וכ-200 אלף מ"ר תעסוקה בתא שטח אחד מבלי שיובטח ביצוען של תשתיות תחבורה הולמות, הן בתחום התוכנית והן מחוצה לה". פדלון ציין כי פיתוח התשתיות חייב לבוא לפני השיווק, ואמר: "העירייה מצרה על התנהלותכם הכוחנית שאינה יכולה להוות תחליף למענה לדרישות לגיטימיות של העירייה, התנהלות שתביא למשבר הבא לאחר 'משבר הדיור', הוא – 'משבר התשתיות'".
תוכנית קריית שחקים בהרצליה אושרה ע"י הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) בחודש נובמבר 2019. התוכנית קודמה על-ידי רמ"י וסיטיטק ונערכה על-ידי משה צור אדריכלים.
התוכנית כוללת, כאמור, 1,650 דירות שייבנו ב-7 מגדלים בני 60-22 קומות, מתוכן ייבנו 330 דירות קטנות, וכן נכללת אפשרות להקמת 500 יחידות דיור מיוחד. בנוסף כוללת התוכנית 200 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, 12 דונם עבור שטח ציבורי פתוח, 7 דונם עבור הקמת בתי ספר יסודיים לצורכי השכונה ושטח של 6,600 מ"ר להקמת מעונות יום וגני ילדים וכן 5,000 מ"ר לצורכי ציבור תרבות ופנאי. התוכנית מציעה הקמת מרכז תחבורה מטרופוליני ומעליו היכל ספורט ושימושים מסחריים.
ההצהרה של פדלון מגיעה על רקע מו"מ מתמשך בין עיריית הרצליה לרמ"י. רק לפני כחודש נשלח מכתב אחר שכלל רשימת תנאים למימוש השיווק. בין היתר דובר על מימון פתרונות ניקוש והזרמת מי ביוב, הקמת מרכז תחבורה, הקמת בית ספר על-יסודי, מימון פתרונות תנועה ועוד.
משה פדלון מסר לכלכליסט: "יש פיצוץ בין עיריית הרצליה לרמ"י כי הם לא מוכנים להתחייב על תשתיות לאומיות. שיתפתי פעולה עם המדינה והתחלתי 1,850 יחידות דיור במסגרת מחיר למשתכן, ועוד 2,000 יחידות דיור פרטי, ומה קרה? כשחתמנו על ההסכם, רמ"י הבטיחה לנו גשר, בתי ספר וגני ילדים, וכיום - אין ניקוז, אין ביוב, אין תחבורה אפילו".
2 צפייה בגלריה
משה פדלון ראש עיריית הרצליה 11.5.21
משה פדלון ראש עיריית הרצליה 11.5.21
ראש עיריית הרצליה משה פדלון
(צילום: יובל חן)
"אני בא ואומר: אני לא מעוניין לחזור על סיפור גליל ים", הוסיף. "אני צופה אסון תחבורתי וסביבתי בקריית שחקים, ברמה לאומית. הניסיון מגליל ים מלמד שרמ"י לא מכבדים הסכמים. את רמ"י לא מעניין כלום. הם רוצים שיווק, 30 מיליארד שקל בשנה. זו טעות אחת גדולה".
נירה שוורץ, מנהלת מרחב ת"א ברמ"י, מבהירה שהמכרז לשיווק הקרקעות יצא בקרוב: "אנחנו לא מדברים פה על איזה מסה מטורפת של יחידות דיור. זה לא זריקות ההורמונים שקיבלו באר יעקב וראשל"צ, בתוכניות של אלפי יחידות דיור. אנחנו מדברים על תוכנית שמנסים לקדם מ-2016 ולא מצליחים. אני מרגישה שאנחנו באיזה פיליבסטר. לא באמת יושבים איתי כי אין צוות יועצים. אנחנו במריחת זמן. אני מחכה לאישור של ועדת מכרזים ואנחנו יוצאים למכרז הזה. לא נחכה. רמ"י אמונה על היצע הדירות ועושה כל מאמץ כדי לצנן את השוק".