סגור

רפי אלמליח מונה למנכ"ל מינהל התכנון במקומה של דלית זילבר

אלמליח שימש עד היום כראש אגף תיכנון ברשות מנהל מקרקעי ישראל. יש לציין כי רק אתמול פרסם משרד הפנים שמות של שלושה מועמדים ביניהם אלמליח, ורד סלומון ממן, האדריכלית הראשית של משרד הבינוי והשיכון, ושירה ברנד, משפטנית ומתכננת. המינוי כפוף להחלטת ממשלה

משרד הפנים הודיע כי רפי אלמליח, ראש אגף תיכנון ברשות מנהל מקרקעי ישראל (רמ"י), יחליף את דלית זילבר בתפקיד מנכ"ל מנהל התכנון. רק אתמול פרסם משרד הפנים שמות של שלושה מועמדים ביניהם אלמליח, ורד סלומון ממן, האדריכלית הראשית של משרד הבינוי והשיכון, ושירה ברנד, משפטנית ומתכננת, לשעבר יו"ר ועדה מחוזית מרכז וכיום סגנית ראש מטה התכנון הלאומי. המינוי כפוף להחלטת ממשלה.

1 צפייה בגלריה
רפי אלמליח מנהל מינהל התכנון החדש
רפי אלמליח מנהל מינהל התכנון החדש
רפי אלמליח מנהל מינהל התכנון החדש

רפי אלמליח (55) נשוי ואב ל-3, מתגורר במודיעין ובעל תואר שני בתכנון ערים מהאוניברסיטה העברית. ע"פ הודעת משרד הפנים: "בעשור האחרון אלמליח ניהל כ-80 עובדים בהיקף תקציב שנתי של 300 מליון שקל, בהיקף פעילות של 800 תוכניות. במסגרת זו הוביל תוכניות בינוי, תשתיות וסביבה רבות בקרקעות המדינה וסייע ביצירת מענה תכנוני לדיור של כ- 2.5 מיליון תושבי המדינה. לצד תפקיד זה כיהן כחבר במועצה הארצית לתכנון ובנייה, בוועדה לתשתיות לאומיות, בועדות המחוזיות, בוותמ"ל, בועדות המשנה של המועצה הארצית ובמוסדות תכנון במועצת גנים לאומיים ושמורות טבע ובקרן לשמירה על שטחים פתוחים".
עו"ד אלי בן ארי, היועץ המשפטי של אדם טבע ודין הסביר ש"בעיקרון, מבחינתנו, ע"פ המצב המשפטי, כל החלטה על מינוי שנעשתה ע"י שרת הפנים הוא לא תקין, משום שהוא מבוסס על עבודה של ועדה שמונתה באופן לא תקין. כשמדובר במינוי של אלמליח הוא בעייתי משום שבכל תקופת עבודתו ברמ'י הוא ראה את הדברים בצורה צרה. מי שעומד בראש מערכת התכנון של מדינת שיראל אמור לראות את העניינים בראייה רוחבית, ולא רק של פיתוח".