סגור
רהט  בדואים נגב
רהט. בנייה של 7 דירות על מגרש של דונם (צילום: עמית שעל)

אושרה תוכנית לתוספת של עד כ־20 אלף דירות ברהט

הוועדה המחוזית דרום אישרה תוכנית שתאפשר ציפוף משמעותי בחלק הוותיק של העיר: תותר בנייה של 7 יחידות דיור על מגרש של דונם, לעומת אחת כיום. כמו כן תוסדר בנייה לא חוקית בהיקף נרחב

הוועדה המחוזית דרום אישרה השבוע תוכנית שתאפשר ציפוף משמעותי של הבנייה בחלק הוותיק של רהט. אם עד היום הותרה בנייה של יחידת דיור אחת בלבד במגרש שגודלו פחות מדונם, מעתה ניתן יהיה לבנות עד 7 דירות בחלקה כזו. מעבר לכך, התוכנית מאפשרת להגדיל את אחוזי הבנייה ביחידת דיור מ־60% ל־130% ולהגביה אותן לגובה של עד 6 קומות. המשמעות היא פוטנציאל לתוספת של כ־20 אלף יחידות דיור.
העיר רהט היא היישוב הבדואי הגדול בישראל והעיר הערבית הגדולה בישראל. מתגוררים בה 78 אלף תושבים. בצפיפות של 3,983 תושבים לקמ"ר (לשם השוואה, הצפיפות בת"א היא 8,572 תושבים לקמ"ר).
לדברי ראש העיר רהט עטה אבו מדיגם: "קידמנו את התוכנית בגלל שרצינו להקטין את הצפיפות ולהגדיל את רווחת הדיירים בחלקה. המדינה לא נתנה מענה לאיכלוס ולריבוי הטבעי ולכן נאלצנו להגדיל את זכויות הבנייה בעיר הישנה".
לדברי מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב יאיר מעיין, על פי התוכנית הישנה היה מותר לבנות יחידת דיור אחת למשפחה אך בפועל, גרות על כל מגרש אפילו ארבע משפחות. חלק באופן לא חוקי וחלק עם היתרי בנייה. התוכנית מסדירה את הקיים ומעלה את הבנייה עד ל־7 יחידות דיור במגרש קיים. במגרשים של 1,200 מ"ר אפשר לבנות אפילו 15 יחידות. התוכנית מסדירה את הבנייה הלא חוקית הקיימת ומכפילה את כמות יחידות הדיור".