סגור

הופקדה תוכנית פינוי בינוי ברובע א' באשדוד - 30 דירות ייהרסו ו־300 ייבנו

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום הפקידה את התוכנית שכוללת שני בניינים בני 30 קומות, שטחי מסחר, משרדים ושטחי ציבור. בדיון בעבר ציינה הוועדה: "אנו רואים בחיוב את הפרויקט למרות המכפיל הגבוה של 1:10"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום הפקידה תוכנית לחידוש המרכז המסחרי הראשון ברובע א' באשדוד. בין היתר כוללת התוכנית הריסה של 30 דירות בחלק הדרומי של המתחם והקמה של 310 דירות. הפינוי־בינוי כולל גם הקמת שטחי מסחר, משרדים ושטחי ציבור. את הבינוי הנמוך יחליפו שני מגדלים בני 30 קומות.
"אנו רואים בחיוב את הפרויקט ואת משמעותו למהלכי ההתחדשות העירונית ברובע א' למרות המכפיל הגבוה של 1:10", אמרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של אשדוד בדיון בספטמבר 2019.
תיק התיעוד של התוכנית, שנערך על ידי האדריכל משה שפירא, מחדד את ההבנה בדבר חשיבות המקום שתוכנן על ידי האדריכלים דב כרמי, רם כרמי וצבי מלצר, האבות המייסדים של האדריכלות הישראלית אחרי קום המדינה: "רובע א' הוא הרובע הראשון שהוקם באשדוד, ומתוך כך הוא לבה ההיסטורי של העיר ומהווה בסיס ואבן דרך חשובה בהתפתחות העיר. המרכז שימש עוד מימיו הראשונים כמרכז חברתי, מסחרי ומוקד בילוי ופנאי ראשי בעיר".

1 צפייה בגלריה
הדמיה רובע א אשדוד
הדמיה רובע א אשדוד
הדמיית הפרויקט. "פרויקט משמעותי למהלכי ההתחדשות"
(הדמיה: גיל מיניסטר אדריכלים)

המלצת המתעדים היא לשמר את המקום: "מיקום המבנים, הגבהים המשתנים, הדרכים הפנימיות שנוצרות הם אלה שיוצרים את הייחודיות האדריכלית במרכז המסחרי".
מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון תומר גוטהלף: "המקום יתחדש תוך התאמה לצורכי התושבים". התוכנית תוכננה על ידי צוות בראשות גיל מינסטר. יזמית התוכנית היא חברת רבייב פרויקטים ופיתוח.