סגור
קסטרא קניון חיפה
קסטרא בחיפה (צילום: ערן יופי כהן)

תדהר והראל רכשו את המרכז המסחרי קסטרא בחיפה ב־400 מיליון שקל

מדובר בסכום שגבוה פי 8 מהמחיר ששילמה עליו קבוצת רוכשים ב־2019. העסקה כוללת את שטחו של המרכז המסחרי, 14.5 אלף מ"ר, וכן קרקע סמוכה עם תב"ע מאושרת להקמת שני מגדלי מגורים להשכרה

המרכז המסחרי קסטרא בחיפה נרכש על ידי תדהר וחברת הביטוח הראל, במסגרת החברה המשותפת תדהר הראל מניבים, תמורת 400 מיליון שקל, פי 8 מהמחיר ששילמה עליו קבוצת רוכשים ב־2019, כך נודע ל"כלכליסט". המרכז ממוקם בכניסה הדרומית לחיפה, בצמוד למנהרות הכרמל, בסמיכות לפארק ההייטק מת"ם, אצטדיון הכדורגל סמי עופר ושכונת המגורים נאות פרס. העסקה כוללת את שטחו של המרכז המסחרי, 14.5 אלף מ"ר, וכן קרקע סמוכה עם תב"ע מאושרת להקמת שני מגדלי מגורים להשכרה. בכוונת החברות לממש את הבנייה במגרש הסמוך, ולהקים שני מגדלי מגורים להשכרה ארוכת טווח, האחד של 23 קומות והשני בן 29 קומות. שני המגדלים יכללו יחד 320 דירות בשטח ממוצע של 77 מ"ר. שווי ההשקעה בהקמת שני המגדלים מוערך ב־350 מיליון שקל. תדהר והראל מניבים ינהלו את המתחם במשותף.
מרכז קסטרא מאוכלס ב־98% משטחו, מתוכם 75% הם שוכרי עוגן, והוא מניב כ־14 מיליון שקל בשנה. המרכז הוקם על ידי גילי דנקנר לפני כ־25 שנה, ונמכר לפני כארבע שנים לקבוצת רכישה הכוללת מספר חברות ואנשי עסקים.
תדהר והראל כבר פעילות בתחום הדיור להשכרה ארוכת הטווח. לתדהר שני פרויקטים נוספים שנבנים בימים אלו: BEYOND בגבעתיים וקמפוס רב־תרבותי בקריה האקדמית בקריית אונו. הראל חתמה עם חנן מור על הקמת 300 דירות ברמת גן, שכ־250 מהן יוקצו להשכרה.
את קבוצת תדהר יצגו בעסקה אפרים לוי ונתלי אסקירה ממשרד פישר ושות' את המוכרים ייצג עו״ד גיא שטורם, טל ספיר, גילת קליין.