סגור
הדמיית מגדל שבעת הכוכבים BBC Viewpoint
הדמיית מגדל שבעת הכוכבים BBC Viewpoint (הדמיה: Viewpoint)

חילופי שטחים: בני ברק קיבלה 10 קומות במגדל הכשרת הישוב - ותשכיר אותן

במסגרת עסקת קומבינציה עם הכשרת הישוב קיבלה העירייה כ־12 אלף מ"ר בקומות 9-1 וחלק מהקומה העשירית. דמי השכירות הממוצעים ברובע ה־BBC נאמדים בכ־75 שקל למ"ר, כך שדמי השכירות החודשיים שיניב השטח לעירייה במידה שיושכר במלואו יעמדו על כ־940 אלף שקל

עיריית בני ברק קיבלה 10 קומות במגדל שבעת הכוכבים ברובע העסקים של בני ברק ה־BBC, ותשכיר את השטחים לשוכרים בשוק הפרטי כנכס מניב. מדובר בעסקה שנחתמה לפני שנים רבות שבמסגרתה הוחלט על ניוד שטחי ציבור ושטחים עירוניים שהיו במרכזו של מתחם הבנייה, ולכן הוחלט על החלפת שטחים שזכתה גם לאישור משרד הפנים.
העירייה העתיקה את שטחי הציבור למגרש סמוך, וחלקה בקרקע תורגם לעסקת קומבינציה עם הכשרת הישוב, שבמסגרתה קיבלה כ־12 אלף מ"ר בקומות 9-1 וחלק מהקומה העשירית. דמי השכירות הממוצעים ברובע ה־BBC נאמדים בכ־75 שקל למ"ר, כך שדמי השכירות החודשיים שיניב השטח לעירייה במידה שיושכר במלואו יעמדו על כ־940 אלף שקל.
מדובר בשטחים שכאמור ישמשו את העירייה כנכסים מניבים ולא לשימוש ציבורי, כפי שעושה עיריית ת"א בשטחים שקיבלה במגדלים בעיר. בעיריית בני ברק מתכוונים לפרסם מכרז להשכרת השטחים כאשר הכוונה היא לתת עדיפות לשוכרים גדולים בשטח של לפחות קומה אחת מלאה. העירייה תאפשר לשכור את הקומה ברמת מעטפת, עם אופציה לקבל את הקומה גם ברמת גמר.
לעיריית בני ברק היו בעבר כמה מהלכים עסקיים שהתאפשרו לה בעיקר על ידי מינוף ונטילת אשראי בנקאי, ובהם הקמת החניון העירוני ברובע העסקים בהשקעה של 150 מיליון שקל שצפוי להניב הכנסות של כ־10 מיליון שקל בשנה. כמו כן, מעל החניון מתכננת העירייה הקמת מגדל משרדים ומסחר חדש, והיא צפויה לפרסם לו בחודש אפריל הקרוב מכרז.
מגדל שבעת הכוכבים של חברת הכשרת הישוב בעיר מתאכלס בימים אלה, ו־60% משטחי המשרדים (החלק של הכשרת הישוב) בו הושכרו. המגדל כולל 51 קומות משרדים, מהן הושכרו בין היתר כשש קומות לרשת חללי העבודה פאואר בול, וכעשר קומות לתעשייה הצבאית.