סגור

לקראת הקמת מרלו"ג: מבנה רוכשת מחצית מאזור התעשייה יד חנה ב-140 מיליון שקל

החברה תקים שם מרכז לוגיסטי על שטח בגודל 100 דונם. ניסיון להשכיר כ-30 דונם לחברת דיפלומט נכשל בעבר לאחר שזו ביקשה לתקן את תוכנית הבנייה המאושרת בשטח. מבנה לא מתכוונת לשנות את התוכנית ולכן תוכל לפעול כבר עתה להוצאת היתרי בנייה

מבנה נדל"ן רוכשת ב-140 מיליון שקל 50% מהמניות של האגודה השיתופית תעשיות יד חנה חומש. על פי העסקה שנחשפה לראשונה ב"כלכליסט", החברה תקים מרכז לוגיסטי על שטח בגודל 100 דונם ביד חנה שבעמק חפר. לעסקה יש כמה תנאים מתלים ובהם אישור הממונה על התחרות ואישור רשות מקרקעי ישראל. היא תושלם לאחר קבלת האישורים האלה.


תעשיות יד חנה חומש היא בעצמה שותפות של שפיים ויד חנה שנוסדה במטרה לקדם את הקמת המרכז הלוגיסטי. ביולי 2020 נכשל ניסיון להשכיר כ-30 דונם לחברת דיפלומט שתכננה לבנות בשטח מרלו"ג. התוכנית של דיפלומט נדחתה על ידי ועדת ערר לתכנון ובנייה של מחוז מרכז בעקבות התנגדותם של תושבי יד חנה. דיפלומט ביקשה לתקן את תוכנית הבנייה המאושרת בשטח ולאפשר לה לבנות מרכז לוגיסטי בגובה 36 מטר במקום 23 מטר המאושרים כיום.
1 צפייה בגלריה
דודו זבידה מנכל מבנה
דודו זבידה מנכל מבנה
דודו זבידה, מנכ"ל מבנה
(צילום: יריב כץ)
לעומת זאת, חברת הנדל"ן מבנה לא מתכוונת לשנות את התוכנית המאושרת, ולכן תוכל לפעול כבר עתה להוצאת היתרי בנייה. על פי התוכנית, היא תוכל לבנות מתחמים לוגיסטיים בגודל מצטבר של 100 אלף מ"ר, או מבנים לשימושים אחרים כגון משרדים. תמהיל וגודל המבנים ייקבעו בהתאם לסוג החברות שבסופו של דבר ישכרו אותם.
המתחם נחשב אטרקטיבי בתחום הלוגיסטיקה בזכות מיקומו במרכז הארץ, קרוב מאוד לירידה לכביש 6, וכן בזכות שטחו הגדול של המגרש, שמאפשר להקים מרכזים לוגיסטיים גדולי ממדים שבהם חברות יכולות לרכז את זרוע האחסון וההפצה שלהן.