סגור
דימטרי אפרצב ראש המועצה קצרין
דימטרי אפרצב ראש המועצה קצרין (צילום: אפי שריר)

שתי חברות זכו במכרז הענק להכפלת העיר קצרין

גל אריאל בנייה והשקעות וי״ד ברזאני זכו במשותף במכרז לתכנון והקמה של 1,560 יח"ד בעיר; כמחצית מהדירות ישווקו במסגרת תוכנית "מחיר מטרה"

כחודש וחצי לאחר שנסגר, רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון פרסמו את תוצאות מכרז הענק בקצרין. במכרז זכו במשותף שתי חברות: גל אריאל בנייה והשקעות בע״מ, וי״ד ברזאני בע״מ. המכרז בקצרין הוא אחד ממספר מכרזים בודדים שפורסמו עד היום בשיטת "תכנן ובנה", שיטה ייחודית שבה חברה אחת אחראית על התכנון, עבודות הפיתוח כולל התשתיות ומבני הציבור וכן הקמת כל בתי המגורים, המסחר והתיירות.
במקרה זה מדובר במכרז לבניית 1,560 יח"ד אשר צפוי להכפיל את גודלה של העיר קצרין, כשמתוך היקף זה 702 יח"ד יוגרלו במסגרת תוכנית "מחיר מטרה".
בשכונה החדשה צפויות להיבנות יחידות דיור בתמהיל מגוון של בנייה רוויה וצמודי קרקע, מתחמי תיירות, מסחר ותעסוקה במתכונת 'שכונה מחכה לתושב' אשר בה הקבלן בונה את כלל יחידות הדיור, מתחמי התיירות, מסחר ותעסוקה, והתושבים עוברים לגור בשכונה מוכנה.
הצלחת המכרז נחשבת להישג גם במונחים ארציים, זהו המכרז השלישי והגדול מסוג זה של "תכנן ובנה", ובשני המכרזים האחרים בראש העין ובחריש התמודדה על הקרקע רק חברה אחת.
המכרז מגלם בתוכו חוסר ודאות ליזמים בהקשר של שיווק כלל היחידות ביישוב שעד כה מעולם לא נבנה בו מספר גבוה כלך כך של יחידות דיור בבת אחת, והביקושים אליו נחשבו לדלילים. לכן, ההצלחה כעת מעידה גם על המחסור בקרקעות במרכזי הארץ ובאזורי הביקוש, ומצד שני היא מסמנת את הפריפריה הרחוקה כיעד בעל כדאיות כלכלית ליזמים רבים אשר עד כה הדירו ממנה את רגליהם. פרמטר נוסף שתרם להצלחת המכרז הוא הנכונות של משפחות רבות יותר להגיע לאזורים הללו, חלקן מממשות חלום של מעבר אל הצפון, וחלקן הפנימו כי לא יוכלו לרכוש דירה באזורי הביקוש.
דימיטרי אפרצב, ראש המועצה המקומית של קצרין אמר לאחר הזכייה, כי "ההכרזה על הזוכה במכרז לבניית רובע הנחלים (12) היא מהלך אשר יכפיל את האוכלוסייה ביישוב. אני מודה לממשלת ישראל על האמון בקצרין ומימוש החלטת ממשלה 864 בתוך חודשים ספורים, ומאחל הצלחה לחברה הזוכה".