סגור

עיריית ת”א ביטלה את היטל ההשבחה על מלון שינקין

לאחר שהעירייה הבינה שהיא בעצמה אישרה שימוש חורג מהיתר במלונות באזור, היא ביטלה את החיוב

מלון שינקין בתל אביב לא ישלם היטל השבחה לעירייה, כך נקבע בדיון בערר שהגישו היזמים לוועדת הערר המחוזית להיטלי השבחה. העירייה דרשה היטל בסכום של 355 אלף שקל, ולאחר שהוצגו לאחרונה כל הפרטים בפני ועדת הערר, היא הודיעה כי היא מבטלת את דרישתה.
המלון, ברחוב ברנר 21, הוקם על בסיס מבנה ששימש בעבר מרפאות קופת חולים. ב־2011 הוא הוסב למלונאות, וב־2013 נפתח על ידי היזמים אורן פסקל, גיא ברטל ובן ברוורמן תחת רשת המלונות ג'ייקוב. המלון הוא בן 5 קומות ו־30 חדרים.
1 צפייה בגלריה
מלון שינקין
מלון שינקין
מלון שינקין, ת"א
(צילום: אוראל כהן)
הסיבה לדרישת ההיטל היא שהאישור לשימוש החורג ניתן לעשר שנים ותוקפו פג ב־2021. העירייה ביקשה לחייב את המלון בהיטל השבחה כי השימוש החורג מהתב”ע מעיד על השבחה, בניגוד לשימוש חורג מהיתר שאינו מחויב בהשבחה.
בעלי המלון טענו, באמצעות משרד השמאים קמיל־טרשנסקי־רפאל, כי התב"ע אינה אוסרת שימוש מלונאות, כך שאין הצדקה להיטל השבחה. השמאים הסתמכו בין היתר על מתן היתר לשימוש חורג למלון INK, שנבנה בימים אלה בסמוך למלון שינקין. בערר התברר כי ההיתר ל־INK נסמך על אישור הוועדה לשימוש חורג שניתן למלון שינקין ב־2011. השמאית אופיר ברין לנגר: “המקרה הוא דוגמה לפרקטיקה שהיתה נהוגה בת”א לגבות היטל השבחה אף שהשימוש החורג תואם את התב”ע”.
עוה”ד אורי שבתאי ואסף קוסטיקה דרשו להכריע על מהות ההשבחה ולא על גובהה. לאחר שהעירייה הבינה שהיא בעצמה אישרה שימוש חורג מהיתר במלונות באזור, היא ביטלה את החיוב.