$
הוועידה לחיסכון פנסיוני 2009

נשיא לשכת סוכני הביטוח: "לבנקים לא מגיעה עמלה"

אודי כץ תוקף את שיטת התמחור על הייעוץ הפנסיוני בבנקים, ומאשים את עובדיהם בחוסר מקצועיות

מיקי פלד 08:5402.12.09

אודי כץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח, משוכנע שההטבות והבונוסים שמקבלים הסוכנים מחברות הביטוח לא פוגעים באיכות הייעוץ הפנסיוני שניתן ללקוחותיהם. "כל סוכן פועל מול כמה חברות ביטוח, והוא לא עובד לפי המבצעים השונים, אלא לפי טובת הלקוח. התמריצים רק גורמים להם להתאמץ יותר", אמר כץ בוועידה המרכזית לחיסכון פנסיוני של "כלכליסט" ומגדל.

האם סוכני הביטוח בעד הרעיון להקים מסלקה פנסיונית?

"הקמת המסלקה יוצרת הזדמנויות לחברות הביטוח. עוד לפני שהנושא עלה לסדר היום, הצענו להקים מסלקת מידע שנותנת ללקוחות את כל המידע על הפוליסות והחסכונות שיש אצל כל סוכן".

האם נכון שסוכני הביטוח ממשיכים לקבל עמלה גם על לקוחות הבנקים?

בתשובה, משיב כץ במתקפה: "אני מסתכל על זה בצורה אחרת. למה בעצם הבנק צריך לקבל כסף מחברת הביטוח? הסוכן טיפח בעבר לאורך זמן יחסים עם הלקוח, וניהל במשך השנים פגישות רבות איתו. לא פעם, כל מה שהבנק עשה זה להחתים לקוח על טופס. תסביר לי למה מגיע לו עמלה על דבר כזה?".

 

מה לגבי הטענות שלקוחות שמקבלים מהבנק ייעוץ השקעות, מוחתמים גם על ייעוץ פנסיוני שכביכול קיבלו?

"המפקח על הביטוח במשרד האוצר קיבל מאיתנו כבר עשרות תלונות על הייעוץ בבנקים. אמרנו לאוצר שחייבים להגדיר טופס, שכל לקוח שרוצה לקבל ייעוץ פנסיוני בבנקים חייב לחתום עליו ולהכיר בכך שהוא עלול להפסיד כסף.

 

"עכשיו הבנקים אומרים שהם נכשלים בתחום הייעוץ הפנסיוני בגלל עמלות ההפצה. אני בא וטוען שגם העמלה הנוכחית לא מגיעה להם. מרבית הייעוצים שהבנקים נתנו עד היום לא ניתנו ללקוחות של סוכני ביטוח, אלא ללקוחות ישירים של חברות הביטוח. במרבית המקרים, הבנקים יעצו ללקוחות להישאר בדיוק איפה שהם נמצאים, ועל דבר כזה לא מגיעה להם עמלה".

 

כץ תוקף לא רק את אסטרטגיית התמחור של הבנקים אלא גם את הידע המקצועי שלהם: "יועצים הבנקים יודעים אולי לייעץ בתחום קופות הגמל. אני בכלל לא בטוח שיש להם יכולת לתת ייעוצים בתחומי החיסכון הפנסיוני. ולראיה, בשנתיים האחרונות הבנקים כשלו, למרות שתמיד הם גבו עמלות שהסוכנים יכולים רק לחלום עליהן".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x