$
הכסף

פרסום ראשון: כלל והפניקס נותנות השירות הגרוע ביותר

כך עולה מסקר שערכה לשכת סוכני הביטוח שבדק את רמת השירות הניתן להם ע"י חברות הביטוח. איילון ואליהו הגיעו למקומות הראשונים בסקר

איתן כהן 09:3309.09.08

חברות הביטוח כלל והפניקס הן נותנות השירות הגרוע ביותר בקרב חברות הביטוח. כך עולה מסקר שערכה לשכת סוכני הביטוח בישראל בו נבדקה רמת שביעות הרצון הכללית של הסוכנים מרמת השירות הניתן להם על ידי חברות הביטוח. הסקר הוצג לראשונה בכנס הלשכה הנערך בימים אלה באילת בהשתתפות כ-2,000 חברי לשכה ומנכ"לי חברות ביטוח.

 

הסקר בחן היבטים שונים בתהליך השירות של החברות בהם: מקצועיות העובדים, הוגנות בתשלום תביעות, מהירות התגובה לתביעות, מדיניות תעריפים, תמיכה טכנולוגית וגמישות חתמים. כמו כן נבדקה רמת הנכונות של עובדי חברות הביטוח לסייע לסוכנים.

אודי כץ. "כלל והפניקס צריכות להיות מודאגות" אודי כץ. "כלל והפניקס צריכות להיות מודאגות" צילום: בועז אופנהיים

 

הסקר שנערך בקרב כ-500 סוכני ביטוח ביקש לדרג את חברות הביטוח על פי שביעות רצון הסוכנים העובדים עמן, כחברת ביטוח ראשית או משנית.

 

מבין חברות הביטוח הגדולות והבינוניות בישראל, למידת שביעות הרצון הכללית הגבוהה ביותר של הסוכנים ב-2008, זכו חברות אליהו ואיילון. לאחריהן, בפער קטן, חברת מגדל. מגדל, שבלטה בסקר במיוחד בתחום התמיכה הטכנולוגית, זכתה לעלייה משמעותית של למעלה מ-20% בשביעות הרצון הכללית של הסוכנים בהשוואה לנתוני הסקר שנערך אשתקד. למקומות האחרונים בדירוג השנה הגיעו כאמור חברות כלל והפניקס.

 

"כלל והפניקס צריכות להיות מודאגות"

אודי כץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח אמר ל"כלכליסט" עם פרסום תוצאות הסקר: "כלל והפניקס צריכות להיות מודאגות מתוצאות הסקר. אלה חברות ביטוח רציניות וזה שהן זוכות למקומות הנמוכים ביותר צריכה להדליק אצלם נורה אדומה. הם חייבות לקחת את זה לתשומת ליבם". עוד אמר כץ, כי לאור תוצאות הסקר טוב יעשו סוכני הביטוח עם יעבדו עם חברות הביטוח הקטנות על מנת לתת להן "פוש" מול החברות הגדולות.

 

נתונים נוספים העולים מן הסקר מצביעים כי 37% מהסוכנים עובדים עם חברת הביטוח הראל בתחום האלמנטאר(ביטוח רכב דירות ועסקים), עם כלל עובדים 31% מהסוכנים ואילו עם הפניקס 26% מהסוכנים. עם מגדל, שנחשבת לחברת הביטוח הגדולה בישראל, בעיקר בגלל תיק ביטוח החיים שלה, עובדים רק 17% מהסוכנים בתחום ביטוח האלמנטאר.

 

מכלל נמסר בתגובה: "מוזר ששקף אחד מתוך מצגת של כשלושים שקפים הפך למסקנה גורפת של הסקר. בפועל, הגידול העקבי במספר הסוכנים העובדים עם החברה הוא ההוכחה הטובה ביותר לשיתוף הפעולה של כלל אתם. כלל מוקמה במקום השני בתחושת הקרבה לסוכנים. ברוב הפרמטרים שנבדקו בסקר, החברה נמצאת בתוצאה של ממוצע ומעלה, כולל בשביעות רצון כללית מחברה עיקרית".

 

מהפניקס נמסר: "אין תגובה"

בטל שלח
    לכל התגובות
    x