$
פרסום ושיווק

חתימה לא טובה: ראש השנה לא הציל את המכירות בקניונים

בתשעת הימים שקדמו לראש השנה נרשמה ירידה ממוצעת של 7.57% במכירות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד לפי ריס. מזג האוויר הקשה, עומס החום והאובך הכבד, השאיר צרכנים רבים בבית

אורנה יפת ונורית קדוש 09:0317.09.15

בתשעת הימים שקדמו לראש השנה נרשמה ירידה ממוצעת של 7.57% במכירות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך לפי נתוני ריס, שבדקה 2,200 חנויות זהות, רובן חנויות אופנה. עם זאת, מנתוני גמא ניהול וסליקה עולה כי גובה הקנייה הממוצע ערב ראש השנה הנוכחי היה גבוה ב־5% מזה שנרשם ב־2014. מדובר בעלייה של 20% במספר הקניות הצרכניות לעומת השבוע שקדם לערב ראש השנה. גמא עוסקת בסליקה מוקדמת של שוברי תשלום בכרטיסי אשראי והמרתם למזומן מיידי לבתי עסק קמעונאיים. נתוני ערב ראש השנה הנוכחי מלמדים כי חלה עלייה בגובה קניית מזון ממוצעת (133 שקל לעומת 127 שקל בשבוע הקודם) ועלייה בגובה קניית אופנה ממוצעת (199 לעומת 188 שקל).

 

לפי נתוני ריס, הקניונים האזוריים רשמו ירידה של 2.7% במכירות, והמכירות בפאוור סנטרים ירדו ב־7%. אמנם בצמוד לחג אנשים פקדו את הקניונים, ושיא המכירות נרשם יום לפני החג ובערב ראש השנה, אלא שמזג האוויר הקשה, עומס החום והאובך הכבד, השאיר צרכנים רבים בבית ומנע מהם לבצע קניות מוגברות בשבוע שקדם לחג.

 

קניון ארנה קניון ארנה צילום: מאיר פרטוש

 

בעלי רשתות אופנה סיפרו ל"כלכליסט" שהמכירות בימים שלפני החג היו חלשות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בענף האופנה ציפו לפיצוי במכירות בהשוואה לקיץ הקודם שהושפע ממכירות צוק איתן, אך התבדו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x