$
פרסום ושיווק

קריאייטיבי זה אפקטיבי: חייכת? שילמת

בשנת 2013 החליטה הממשלה הספרדית להעלות את המיסוי על מופעי תיאטרון במדינה מ־8% ל־21%, דבר שהשפיע מאוד על תעשיית הבידור המקומית. בתיאטרון הקומדיה מצאו פיתרון יצירתי למשיכת הקהל לאולמות

ניב חורש וזיו קורן 08:5024.02.15

הלקוח: תיאטרון הקומדיה בברצלונה | משרד הפרסום: The Cyranos McCann

 

בשנת 2013 החליטה הממשלה הספרדית להעלות את המיסוי על מופעי תיאטרון במדינה מ־8% ל־21%, דבר שהשפיע מאוד על תעשיית הבידור המקומית. מחירו של כרטיס להצגה ממוצעת קפץ משמעותית ושוק התיאטרון בספרד ספג ירידה של 30% במספר הצופים, וכפועל יוצא גם בהכנסות.

 

הפתרון הקריאיטיבי שמצא תיאטרון הקומדיה של ספרד – Pay Per Laugh – הציג שיטת תשלום חדשה: שלמו על ההצגה לפי מידת ההנאה שלכם. הצופים הוזמנו להיכנס בחינם אל אולם התיאטרון, כשמול כל המושבים באולם הותקנו מערכות לזיהוי פנים, שספרו את מספר החיוכים שעולים על פניו של הצופה לאורך ההצגה. "שוויו" של כל חיוך היה 30 יורו-סנט ובסוף ההצגה נקבע מחיר הכרטיס לפי כמות החיוכים.

 

במהלך המופע, כל צופה יכול היה לעקוב אחר "חשבון החיוכים" שלו ולשתף את התוצאה שלו ברשתות החברתיות וכך להפיץ את הבשורה ברחבי המדינה. הקהל הצביע ברגליים ובסופו של דבר שילם יותר כסף ממה שהיה משלם על כרטיס "רגיל" למופע. גם התקשורת הספרדית לא נשארה אדישה לרעיון המקורי והפעילות קיבלה אלפי אזכורים במדיה. לאחר הקמפיין, תיאטראות רבים בספרד העתיקו את השיטה ויישמו אותה באולמות המופעים שלהם. מהלך Pay Per Laugh המחיש בצורה קריאייטיבית את המושג Value for money, והוכיח שאנשים יהיו מוכנים לשלם יותר, כל עוד התמורה שהם מקבלים מצדיקה את הכסף.

 

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

 

הלקוח: תיאטרון הקומדיה בברצלונה | משרד הפרסום: The Cyranos McCann הלקוח: תיאטרון הקומדיה בברצלונה | משרד הפרסום: The Cyranos McCann

 

בשורה התחתונה:

 

  • עלייה של 35% במספר הצופים
  • מופעי Pay per-laugh הניבו בממוצע אלפי יורו יותר ממופעים רגילים
  • מחיר הכרטיס הממוצע עלה ב־6 יורו
בטל שלח
    לכל התגובות
    x