$
פרסום ושיווק

"רוצים שנזמין סלים במיליוני שקלים ובסוף יפילו את החוק"

מנהלי רשתות השיווק הסכימו להפסיק את השימוש בשקיות ניילון, אבל החקיקה בנושא עדיין לא אושרה, וברשתות חוששים שימצאו עצמן עם מלאי גדול של סלים ללא שימוש

נורית קדוש 23:0527.10.14

רשתות השיווק מסרבות להזמין כבר עכשיו סלים רב־פעמיים מחו"ל על חשבונן, חודשיים אחרי שחתמו בפני השר להגנת הסביבה עמיר פרץ על אמנה הקובעת כי יחלקו לציבור סלים כאלה. כך נודע ל"כלכליסט".

 

מדובר בחלק מתוכנית לסיום השימוש בשקיות ניילון חד־פעמיות, שאמורה להתחיל לפעול בינואר הקרוב. הסיבה לשינוי היא העובדה שהחקיקה בנושא לא הושלמה ורק אתמול עלה החוק להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת. "מצפים ממני שאזמין 2 מיליון סלים בעלות של כ־3–4 מליון שקל, כשהחקיקה לא הושלמה ויש חוסר ודאות להמשך כהונת הממשלה הנוכחית. זה בלתי סביר", טוען בכיר באחת הרשתות הגדולות.

 

לפי האמנה שנחתמה לפני כחודשיים, כל משק בית יקבל תלושים המאפשרים לו לקבל בחינם שבעה סלים המסוגלים לשאת עד 20 ק"ג כל אחד. אם החוק יעבור, הכספים שייגבו בגין שקיות ניילון חד־פעמיות ישמשו, בין היתר, למימון התוכנית ולהקמת מנגנון סיוע ליצרני שקיות הניילון החד־פעמיות.

 

(ארכיון) (ארכיון) צילום: צביקה טישלר

 

לדברי אחד מבעלי הרשתות, כיוון שהמשרד להגנת הסביבה רוצה לחלק את הסלים בינואר, הרשתות נדרשות להזמינם כבר עתה. "לוקח חודשיים לקבל הזמנה כזאת מסין ואנחנו נמצאים לפני חופשת חג שלהם, במהלכה אי־אפשר לבצע הזמנות. אין סיכוי שאזמין על חשבוני סלים ובסוף מישהו יפיל את החוק ואני אתקע עם מלאי של מיליוני שקלים שאין לי מה לעשות איתו".

 

בכיר אחר טוען כי אינו רואה בחתימה על האמנה התחייבות להזמין את השקיות: "הזמינו אותנו לפגישה עם השר, ביקשו שנעמוד לידו ונחתום ובשביל ההצגה כולם עשו את זה. מכאן ועד התחייבות להוציא סכומים כאלה כשאין עדיין חוק, הדרך רחוקה".

 

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "הצעת החוק תעבור במהלך החודש הקרוב את כל שלבי החקיקה. אנו מקווים כי כל הרשתות יירתמו באופן מלא ללוחות הזמנים ויקחו חלק במהלך השיווקי". 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x