$
פרסום ושיווק

צוק איתן הוביל להתאוששות קלה במכירות ענף המזון ביולי

בזמן שהפעילות הקמעונ אית ירדה בענף המזון הסובל מתחילת השנה מירידה במכירות

נורית קדוש 08:4312.08.14

מבצע צוק איתן שהוביל לירידה בפעילות הקמעונאית, גרם להתאוששות בענף המזון הסובל מתחילת השנה מירידה במכירות. כך עולה מנתוני סטורנקסט לסיכום יולי.

 

ביולי השנה נרשמה עלייה קטנה במכירות של 0.1% ביחס לחודש המקביל אשתקד, ואלה הסתכמו ב־3.39 מיליארד שקל. למרות ההתאוששות ביולי, סיכום המכירות מתחילת השנה מציג ירידה של 0.7% במכירות המזון ביחס לשבעת החודשים הראשונים אשתקד.

 

סופרמרקט (ארכיון) סופרמרקט (ארכיון) צילום: עמית מגל

 

קטגוריית המשקאות שספגה ביולי ירידה של 3.7% ביחס לאשתקד ממשיכה להוביל את הירידה במכירות הענף (אלה ירדו מתחילת השנה ב־2.1% ביחס לאשתקד). מניתוח הקטגוריה עולה כי עיקר הפגיעה במכירות נובעת מירידה של 2.9% ברכישת משקאות קלים (אלה תופסים 62% מהקטגוריה). ירידות של 15.4% ו־16% נרשמו במשקאות החריפים וביינות, בהתאמה. מתחילת השנה נרשמה ירידה במכירות כל הקטגוריות, למעט מוצרי ניקיון שצמחו ב־1.2% ביחס לאשתקד עקב הנחות עמוקות שנרשמו בקטגוריה. הספקים שספגו את עיקר הפגיעה מתחילת השנה הם תנובה שירדה ב־3.3%, חוגלה שירדה ב־5.4%, ויפאורה תבורי שירדה ב־5%.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x