פרסום ושיווק

פרסום ראשון

מגה בעיר תהיה זולה? צפו ברשימת המחירים החדשים של המוצרים

מגה פרסמה הבוקר כי תוזיל אלף מוצרים; בדיקת המחירים מעלה למשל כי פסטה ברילה תעלה 9.99 שקלים במקום 10.99 שקלים, ומיץ תפוזים סחוט יעלה 26.29 שקלים במקום 31.99 שקלים

נורית קדוש 13:2122.10.13

שלושה חודשים אחרי שמוטי קרן חשף בראיון ל"כלכליסט" את התוכנית האסטרטגית לרשתות המזון של קבוצת רבוע כחול - מגה בעיר ומגה בול - הוא מיישם את כוונתו להוריד מחירים בתת הרשת העירונית מגה בעיר. קרן, מנכ"ל "מגה קמעונאות" הודיע הבוקר (ג) על הוזלת מחירי אלף מוצרים בתת הרשת העירונית "מגה בעיר", המהווים מרכיב מרכזי בסל הקניות. זאת בנסיון לצמצם את הפער בתמחור המוצרים הקיים בין רשתות הדיסקאונט שמחוץ לערים לאלו שבתוך העיר.

 

צפו ברשימת המוצרים שיוזלו

 

 

אלא שהצצה לטבלת המחירים המעודכנת של הרשת מעלה למשל כי פסטה ברילה תעלה 9.99 שקלים במקום 10.99 שקלים, ומיץ תפוזים סחווט יעלה 26.29 שקלים במקום 31.99 שקלים. סימילאק אדוונס 900 גרם שעלה עד היום 89.99 שקל יעלה מעתה 87.6 שקל.

 

בראיון בלעדי שנתן ל"כלכליסט" בחודש יולי, אמר קרן: "רשת סיינסבורי היתה בתחילת שנות התשעים מספר אחת בבריטניה, וכעבור עשר שנים שבמהלכן טסקו לקחה ממנה את ההובלה, היא ירדה מ־23% ל־14%, בתהליך דומה לזה שקרה לנו. בתחילת העשור הראשון של שנות האלפיים סיינסבורי לקחה 1,000 מוצרים מובילים והתחייבה להיות הכי זולה בשוק ולהחזיר כסף לצרכן שימצא אותם במחיר נמוך יותר. זאת רק דוגמה למה שאנחנו יכולים לעשות".

 

מוטי קרן מוטי קרן

 

ביחס לכוונתו לצמצם את הפער במחירים בין הרשתות אמר קרן בראיון: "ישראל הפכה מדינה קטנה יותר ונוצר מצב שלדיירי שכונה בקצה של העיר יש סניף מגה בול במרחק חמש דקות מהבית וסניף מגה בעיר בשכונה עצמה, והם לא מבינים: אם שני הסניפים הם מגה למה אחד יקר יותר".

 

במסגרת המהלך, מתחייב קרן כי לא מדובר במבצע זמני, אלא בשיטת תמחור קבועה שתאפיין את הרשת. "מהלך זה משתלב היטב בתוכנית אסטרטגיית הצמיחה של החברה, ששמה לה כמטרה מרכזית ליצור בשורה צרכנית חדשה ולהעניק לכל לקוח את הפתרונות הראויים לו על פי צרכיו. המטרה שלנו היא לתת מענה לצרכנים, שנהנים ורוצים לקנות במגה בעיר, כל אחד מסיבותיו שלו, אך רגישים לפער הקיים אל מול רשתות הדיסקאונט. מעתה, כל אותם לקוחות, יוכלו להנות מהיתרונות המשמעותיים של קניות בקרבת הבית, עם דגש על מוצרים טריים ואיכותיים לצד מחירים הוגנים, בפערים קטנים מהרשתות המוזלות".

 

עוד הסיף קרן כי המטרה שלו היא לצמצם את הפער בין הרשת השכונתית למוזלת ולתת מענה לצורך הקיים בקרב צרכנים רבים בחווית קנייה המשלבת נוחות קרבה ויחס אישי לצד מחירים הוגנים ומשתלמים. "אנו מאמינים כי מהלך ראשוני זה יוביל לשינוי תפיסת המחיר של מגה בעיר ומגה כולה על כלל מותגיה. אנו קוראים היטב את השוק ואת המציאות הצרכנית החדשה ומבינים שכדי להחזיר את אמון הלקוחות ברשת אנו מחוייבים להמשיך ולשפר את חווית השירות הייחודית ברשת ולהתאים את המחירים, למצב התחרות בשוק המזון".

 

ב"כלכליסט" נחשף עוד כי תת רשת הדיסקאונט "מגה בול", תוסב לרשת "YOU". מלבד שינוי המותג, הפורמט ישתנה למתכונת הכוללת מגוון מצומצם יחסית של פריטים שיסתכמו בכ- 8,000 במקום כ-20 אלף . זאת בכדי לאפשר לרשת לצמצם עלויות תפעול באופן שיוביל להורדת מחירים לצרכן. 

 

המהלך במגה בעיר ילווה בקמפיין שיווקי, במסגרתו הלקוחות ועובדי החברה יהיו מעתה "הפנים של המותג" וישתתפו בקמפיינים השיווקים והפרסומיים של הרשת.

 

רשת מגה קמעונאות מקבוצת "אלון רבוע כחול" הינה רשת המזון השנייה בגודלה בישראל, החולשת על נתח שוק של כ- 10% מסך שוק המזון בישראל על פי הערכות. מחזור המכירות של החברה עמד ב- 2012 על כ- 6.5 מיליארד שקל .

 

הרשת מפעילה 213 סניפי סופרמרקט, בשטח כולל של 366,100 מ"ר לפי החלוקה: "מגה בעיר"- 120 סניפים, "מגה בול"- 66 סניפים, "זול בשפע"- 15 סניפים, ו- "עדן טבע מרקט"- 21 סניפים מתוכם 9 סניפי עדן בתוך מגה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x