$
פרסום ושיווק

ראיון כלכליסט

"בכלל לא תכננו לרכוש את סריגמיש, אלא רק לעשות סיבוב ולצאת"

אורי מולדובן שרכש מכונס נכסים את מותג האופנה סריגמיש ואת מותג הרשת מישמיש חושף איך השתנתה תוכניתו למכור לרשת הילדים עודפי ייצור. הוא מגלה כי בכוונתו לפתוח 20 סניפים חדשים עד 2014, שיפעלו באמצעות זכיינים

אורנה יפת 08:3326.02.13

"בכלל לא התכוונו לרכוש את סריגמיש, אלא רק לעשות עליה סיבוב ולצאת, אבל כשהכרנו את המותג התאהבנו בו. כשהוא יצא למכירה על ידי כונס נכסים הגשנו הצעה וזכינו בו", כך אומר ל"כלכליסט" אורי מולדובן, אחד הבעלים החדשים של חברת האופנה סריגמיש, בעלת רשת בגדי הילדים מישמיש.

 

 

לדברי מולדובן, שרכש את סריגמיש עם שותפיו בסוף 2012 תמורת כמיליון שקל, ההחלטה לרכוש את הרשת התקבלה במקרה. "נתקענו עם סחורות שהיו בשלבי ייצור והתעוררה בעיה מה לעשות איתן. אז החלטנו לפנות לעוד ספקים, למכור את הסחורה שלהם ובזה לגמור את הסיפור. בסוף קנינו גם את החברה".

 

"הזכיינים יפעלו לפי החוקים של הרשת"

 

לאחר שסריגמיש, שהיתה בעבר בבעלות משפחת חלבני, נקלעה לקשיים, היא נרכשה על ידי מולדובן ושני שותפיו, אבי קבילי ומשה שקד. כל אחד מהשלושה מחזיק ב־30% מהחברה ואילו בנו של מולדובן, תומר, המשמש כסמנכ"ל התפעול של החברה, מחזיק ב־10%. בן נוסף של מולדובן, עידן, אחראי על תחום השיווק בחברה.

 

אורי מולדובן אורי מולדובן צילום: עמית שעל

 

סריגמיש מוכרת את המותג מישמיש ל־25 חנויות ברחבי הארץ שפעלו בעבר בזיכיון, אך פועלות כעת באופן עצמאי ואינן מחויבות לחברה. "החנויות שפועלות כיום הן חנויות עצמאיות בבעלות פרטית שאני רק ספק מרכזי שלהן, אבל הן יכולות למכור עוד מותגים", מסביר מולדובן. "בשנה האחרונה היו בעיות באספקת הסחורות והחנויות קיבלו אישור או שלקחו לעצמן אישור לחפש סחורות משלימות. כיום החנויות מחזיקות במותג מישמיש, אבל גם בכל מיני מותגים אחרים. אני משתדל לשכנע את החנויות לקנות ממני, אבל אין לי מולן חוזה בלעדיות".

 

מולדובן מסביר כי הוא ושותפיו פועלים כעת כדי לשקם את המותג שזכה בעבר לאהדה רבה בקרב הורים לילדים. "אנחנו פותחים חנויות חדשות באמצעות זכיינים ומתכוונים להפעיל עוד 20 חנויות חדשות עד סוף 2014", הוא אומר. "החנויות שייפתחו יהיו בזכיינות שלנו והזכיין יהיה מחויב למותג. כל הוצאות התפעול יהיו על הזכיין, אבל הוא יידרש לקנות סחורה רק ממני ולפעול על פי חוקי הרשת".

 

לאחרונה נפתחה חנות מישמיש בקניון בקריית שמונה והחברה נמצאת במו"מ על מיקומים לחנויות בראשון לציון, אשקלון, בנימינה, אשדוד ונס ציונה. מולדובן אומר כי החברה פוזלת גם לערים חיפה, ירושלים ואשקלון, שם לא קיימות חנויות של הרשת.

 

"אנחנו לא ששים להיכנס לקניונים, ובעיקר לא לקניונים גדולים — בגלל שכר הדירה. כדי לשלם שכר דירה בקניון צריך לעשות מחזור ענק וכאשר אתה מוכר בגדי ילדים במחיר ממוצע של 60-49 שקל, זה בעייתי ולא כלכלי", הוא מסביר.

 

לדבריו, בקיץ הקרוב תמכור החברה "350—400 דגמים של מישמיש שיהוו כ־70% מתפוקת הייצור שלנו. בחורף הבא נהיה כבר בתפוקה של 100% ייצור. אני מעריך שהסחורה שלנו בכל חנות תהיה בהיקף של 100—150 אלף שקל".

"אנחנו לא מנסים לחפש חנויות דגל"

 

בשיאה מכרה סריגמיש את המותג מישמיש ל־37 חנויות, מספר שהלך והצטמצם בהדרגה בשל העובדה שהמותג לא סיפק סחורה. כעת שואפים הרוכשים כי החנויות יחזרו לשווק את מישמיש באופן מלא, אך בעיקר מחפשים מיקומים וזכיינים חדשים לרשת.

 

"היום אני לא מחפש חנויות דגל, אלא חנויות שהאנשים שמתפעלים אותן ירוויחו כסף", אומר מולדובן. לדבריו, כל חנות חדשה שתיפתח אמורה להשתרע על שטח קטן יחסית של 60-50 מ"ר.

 

אופנת מיש מיש אופנת מיש מיש צילום: עדי אורני

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", שוק אופנת הילדים מקבל לאחרונה תאוצה בישראל. קסטרו ומנגו עתידות להיכנס לקטגוריה תחת המותגים שלהן, ואי אפשר להתעלם מהשחקנים הבינלאומיים H&M וגאפ שנכנסו לארץ בשנתיים האחרונות ועוררו את התחרות בקטגוריה.

 

מולדובן אומר שאיננו חושש להיכנס מחדש לענף בגדי הילדים. "אני בענף משנת 1976. אני מכיר אותו טוב ואני כל כך מאמין במותג שלנו עד כדי כך שהכנסתי שני בנים שלי לחברה. לסריגמיש היתה בעבר בעיה ניהולית. אנחנו יודעים לקנות טוב ולמכור נכון, ואין ספק שהמותג יצליח. המוצרים שלנו יתומחרו בין 29 שקל לטי שירט וטייץ ועד 159 שקל לג'ינסים ושמלות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x