$
פרסום ושיווק

גזר הולך לאיבוד: מכירות נשנושי גזר של שטראוס ירדו ב־83%

המכירות ירדו מחודש מרץ בגלל מחסור במוצר על מדפי רשתות השיווק - לא נשתלו גידולים בכמות מספקת

אורנה יפת 18:0112.12.12
שנה לאחר שהשיקה שטראוס את מוצר הפינוק נשנושי גזר, מצביעים נתוני נילסן על ירידה חדה במכירותיו. על פי הנתונים, ממרץ ירדו המכירות הכספיות של המוצר ב־83%. הסיבה: מחסור בבייבי גזר, אחד משני סוגים של המוצר שאחראי ל־80% ממכירותיו.

 

שטראוס השיקה את נשנושי הגזר בדצמבר 2011. המוצר הציג בראשיתו עלייה נאה במכירות, ובשיאו בחודש מרץ נמכר ב־4.7 מיליון שקל. אז הגיעה הירידה עד אוקטובר, שבו נמכר המוצר ב־800 אלף שקל בלבד.

 

הצניחה במכירות נבעה מכך ששטראוס לא נערכה נכון לביקוש למוצר ולא שתלה גידולים בכמות מספקת מזן הגזר שממנו מייצרים את הגזר בייבי בקיבוץ שלוחות שבעמק המעיינות. מסוף מאי החל להיות מורגש חוסר בבייבי גזר, ומאמצע אוגוסט סיפקה החברה רק את אצבעות הגזר שנמכרות באריזות גדולות יותר.

 

 צילום: שלומי ארביב

 

גורמים בשטראוס לא התרגשו אתמול מהמחסור ומההפסד הכספי במכירות. לטענתם, עם השקת המוצר סימנה החברה יעד מכירות שנתיות של 12 מיליון שקל, שבו הצליחה לעמוד בתוך ארבעה חודשים בלבד.

 

משטראוס נמסר בתגובה: "מדובר בזן מיוחד שתהליך הגידול שלו נמשך שלושה חודשים. הביקושים עלו על ההערכות החקלאית, ובחודשי ההשקה מכרנו יותר מהכמות השנתית המתוכננת. אנו מקווים שבתחילת 2013 נוכל להחזיר את כל אספקת נשנושי הגזר למדפים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x