$
פרסום ושיווק

הטעת את הצרכן - תשלם קנס של בין 35 ל-50 אלף שקל

ועדת הכלכלה קבעה במסגרת תיקון חוק הגנת הצרכן כי פערים קבועים בין מחירי מדף למחיר בקופה, אי החזר ההפרשים ועבירות צרכניות נוספות, יחייבו בקנסות שלא נהוגים כיום

תומר אביטל 17:1702.07.12

הטעיית צרכנים, פערים קבועים בין מחירי מדף למחיר בקופה ואי החזר ההפרשים, המשך חיוב מנויים שפרשו ועבירות צרכניות נוספות יובילו להטלת קנסות גדולים - כך קבעה היום (ב') ועדת הכלכלה. התיקון התקבל במסגרת ההכנה לקריאה שנייה ושלישית של ההצעה הממשלתית לתיקון חוק הגנת הצרכן. היום אין קנס ואין אכיפה מנהלית, יש רק מסלול פלילי הקשה לאכיפה.

 

החוק נועד להרחיב את סמכויות הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, להעניק לרשות סמכויות אכיפה ופיקוח וסמכויות להטיל עיצומים כספיים על מי שיפר את החוק. בין התיקונים שהתקבלו נקבע כי הקנס על עבירות הליבה החמורות יעמוד על 50 אלף שקל לתאגיד ו-35 אלף שקל לבעל עסק יחיד. עם זאת הכספים שייגבו יועברו לא לצרכן אלא לקופת המדינה.

 

מבצעים בחנויות (אילוסטרציה) מבצעים בחנויות (אילוסטרציה) צילום: בלומברג

 

נציגת התאחדות התעשיינים, עו"ד רונית פרל, טענה בדיון כי אפשר יהיה להטיל את העיצומים גם בגין מה שכינתה "טעויות טכניות" ולדבריה, הפרות טכניות שבגינן עיצום כספי גבוה יכולות להביא לסגירת עסקים קטנים.

 

היועצת המשפטית של מגה, עירית פיליפ, טענה כי החוק דווקא חושף את העסקים הגדולים לסיכון גדול יותר, שכן הם מנהלים סניפים רבים. היועץ המשפטי של שופרסל הוסיף כי הרשתות הגדולות לא יוכלו להימנע מאפס טעויות.

 

הממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד תמר פינקוס, השיבה ואמרה כי סניף אינו ישות משפטית נפרדת ו"אם בוצעה בו עבירה זה בגלל שמישהו בהנהלה לא תפקד טוב".

 

ח"כ יואל חסון שניהל את הדיון הגיב לטענות ואמר לנציגי הרשתות הגדולות כי הם לא יכולים לקחת אחריות על הכל חוץ מטעויות. "אתם מעסיקים את טובי רואי החשבון ועורכי הדין כדי לא לשלם שקל אחד יותר ממה שאתכם צריכים למס הכנסה למשל, ואתם מאוד יעילים בעולם הזה – עכשיו מבקשים מכם להיות יעילים גם בהתנהלות מול הצרכנים", הכריז חסון.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x