$
פרסום ושיווק

מנכ"ל שטראוס: "נשקול מחדש את תמחור המוצרים שלנו בארה"ב"

ציון בלס אמר בדיון בוועדת הכלכלה כי עליית מחירי החטיפים של שטראוס בישראל נמוכה משמעותית מעלויות הייצור. "אולי המותגים הבינלאומיים מורידים מחיר כדי לתפוס נתח שוק. איבדנו 5% נתח שוק לטובת מותגים אלה לצד המותגים הפרטיים של רשתות השיווק", אמר בלס. שאמה-הכהן: "אני נותן לשטראוס פסק זמן לבחון את הדברים ולבחון הורדת מחירים מיידי"

גיל קליאן ותומר אביטל 14:2727.02.12

"שטראוס תשקול מחדש את תמחור המוצרים שלה בארה"ב, והאם התמחור משרת את המטרות שלנו". כך אמר ציון בלס, מנכ"ל שטראוס ישראל, בדיון בוועדת הכלכלה היום, שזומן עקב הסערה הצרכנית ברשת עקב פערי המחיר בחטיפי השוקולד של שטראוס בין ישראל לעולם.

 

לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, "ניסינו לבדוק את זה באמצעות מחלקת המחקר של הכנסתף, לא כל הנתונים שביקשנו משטראוס הגיעו ולכן במחלקת המחקר של הכנסת לא הצליחו להגיע למסקנה נחרצת. האם אנחנו סובלים מהיעדר תחרות בשוק הזה? בגלל זה זימנו את שטראוס בפני הוועדה כדי לענות על השאלות".

 

בלס השיב כי "מהקיץ אנחנו עוסקים בדברים האלה, הופכים כל אבן כדי לתת את התרומה שלנו לזעקה שנשמעת. ביצענו צעדים חסרי תקדים של הוזלות למעלה מ-50 מוצרים. מדובר על עשרות מיליוני שקלים ואנחנו יכולים להראות את זה. ביצענו מהלכים פנימה כדי לקחת את הקונטקסט הרחב של צדק חברתי - היינו הראשונים שטענו שהחיים בישראל יקרים. אמרנו כל דבר שקורה, כל שירות, יותר יקר מהמדינות אליהן אנחנו רוצים להשתוות. לצד הדבר הזה גם עולם מוצרי המזון יקרים יותר ואמרנו את זה לאורך כל הדרך.

 

"ליד הדבר הזה שמנו טיעונים איך הדברים נראים מבעד לעיניים שלנו וסוגיות מבניות שהן חלק משמועתי וגורמים למחירי המזון בישראל להיות יקרים יותר - המע"מ תשומות בייצור, רק הבוקר  הדלק 8 שקלים.

 

"שטראוס עשתה את התרומה שלה - אבל לא כל יוקר המזון ובוודאי לא כל יוקר המחיה בישראל מתגלגל לפתחה של שטראוס. אומרים הרבה על תחרותיות. כל המותגים הבינלאומיים והמוצרים הבינלאומיים נמצאים פה בישראל. יש תחרות מלאה על ליבו וכיסו של הצרכן".

 

בלס הגדיר את פערי המחיר בניסיון חדירה לארה"ב, וספג ביקורת מהח"כים על משך ניסיון החדירה ועל חוסר הבהירות של החברה בכל הקשור.

 

על עליית המחירים של חטיפי החברה אמר בלס: "העלייה נמוכה משמעותית מתשומות הייצור. אולי המותגים הבינלאומיים מורידים מחיר כדי לתפוס נתח שוק. נתחי השוק של שטראוס נשחקים בשנים האחרונות, אנחנו לא גאים בנתון הזה, אבל איבדנו 5% נתח שוק לטובת המותגים הבינלאומיים לצד המותגים הפרטיים של רשתות השיווק".

 

ח"כ אבישי ברוורמן אמר בדיון כי "בעבר הציבור האמין למה שמכרו לו שבעיית יוקר המחיה נובעת ממס ערך מוסף. לשמחתי היום הציבור מתחיל להבין שהבעיה היא מבנה השוק והיעדר התחרות. אם מודדים את האי שיוויון על פי יוקר המחיה ישראל הופכת למדינה הכי אי שיוויונית במערב, אף יותר מארה"ב. מחירי מוצרים בסיסייים בתל אביב, ירושלים ובאר שבע יקרים יותר מהמחירים בניו יורק, וושינגטון ומיאמי".

 

ברוורמן הוסיף כי "ועדת הריכוזיות טעתה כאשר היא קבעה את ההגבלה להפרדת בעלות בין תאגדים ריאליים למוסדות פיננסים על שווי שוק של 6 מיליארד שקל. זוהי טעות למדוד את עוצמתה של חברה על סמך שוויה הכולל במקום על הדומיננטיות של החברה בענף בו היא פועלת. אם יש ענף קטן יחסית, ייתכן מצב בו שווי חברה יהיה פחות מ-6 מיליארד אך עדיין תהיה לה דומיננטיות מוחלטת בענף שלה. אם מטרתנו היא לדאוג גם לתעשיינים וגם לעובדים בישראל צריך לבדוק כל ענף לגופו ולא לקבל החלטות כלליות שלא רלוונטיות לחלק מהענפים".

 

יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה הכהן, סיכם את הדיון ואמר: ״התשובות שקיבלתי מציון בלס מנכל שטראוס אינן מניחות את דעתי. לא הוצגה בפני הועדה סיבה ממשית לפערי המחירים אני נותן לשטראוס פסק זמן לבחון את הדברים ולבחון הורדת מחירים מיידית. בכוונתי לבחון בזמן הקרוב מספר אפשריות לטיפול בנושא״ .

בטל שלח
    לכל התגובות
    x