$
פרסום ושיווק

מנכ"ל שטראוס ישראל מגיב לכעס של הצרכנים: "לא נוריד מחירים, כבר ביצענו הוזלה משמעותית"

ציון בלס מודה שישנם מוצרים ששטראוס מוכרת לקמעונאי האמריקאי במחירים נמוכים יותר מאשר בישראל. "מבחינתנו, הם מהווים ראש חץ בניסיון להגדיל את נתח השוק שלנו". שטראוס העלתה לדף הפייסבוק שלה סרטון שבו מסביר המנכ"ל את עמדת החברה בקשר למחיריה בארה"ב

גיל קליאן 20:2922.02.12

שטראוס ממשיכה להיאבק על שמה הטוב מול הצרכנים על רקע "מחאת השוקולד" שהתעוררה לפני כשבוע. גולש ישראלי מניו ג'רזי העלה לדף הפייסבוק שלו חשבונית מרשת שופ רייט האמריקאית, שהעידה כי חטיפי שטראוס נמכרים בארה"ב במחיר נמוך משמעותית מזה שבישראל - למרות עלויות ההובלה. בניסיון לשכך מעט את הכעס של הצרכן הישראלי - המאיים לפתוח בחרם צרכנים רשמי נגד החברה - שוגר אתמול לתקשורת מנכ"ל שטראוס ישראל ציון בלס.

 

בלס הסביר כי "סך הייצוא של מוצרי שטראוס (ללא פעילות חברת הסלטים בחו"ל סברה, מתקני סינון המים תמי 4 ורשת בתי הקפה מקס ברנר - ג"ק) עומד על 35–40 מיליון שקל. מדובר במספר נמוך ושולי, פחות מ־1% מהמחזור שלנו. אנחנו מוכרים בארה"ב 180 מוצרים, זה חלק נכבד ממגוון המוצרים בשלל הקטגוריות. אבל כשלוקחים את סך כל המוצרים ומסתכלים על המחיר הקמעונאי האפקטיבי, הפער הוא יותר מ־20% לטובת הקמעונאי הישראלי, שלמעשה קונה יותר בזול".

 

 

אז מה בקשר לחטיפי השוקולד?

"מתוך 180 מוצרים, רק 12 מוצרים - שאחד מהם הוא פסק זמן - נמכרים לקמעונאי האמריקאי במחיר נמוך יותר מאשר בשוק הישראלי. מבחינתנו, הם מהווים ראש חץ בניסיון להגדיל את נתח השוק שלנו. כל אותה פעילות היא בהיקף של מיליוני שקלים אחדים בשנה. הפער בין המחיר בחו"ל למחיר בישראל נע בין 5% ל־15%. מדובר בעיקר בחטיפים. אותם מוצרים אכן נמכרים במחיר קמעונאי נמוך יותר בחו"ל".

 

מה הפער בפסק זמן?

"אין לי את הנתון, זה משתנה בין מק"טים. הוא באזור של 15%".

 

אחת הטענות כלפיכם היא שאתם לא מצליחים לגבות מחירים גבוהים עבור חטיפי השוקולד בשוק האמריקאי התחרותי. האם שוק חטיפים תחרותי יותר בישראל היה מאלץ אתכם להוריד מחירים במוצרים אלו גם כאן? 

"אני לא חושב שהסביבה בארץ לא תחרותית; היא מאוד תחרותית. השוק חופשי לחלוטין ליבוא, אין מכסות ואין מכסים. כל אחד שרוצה לבוא ולחדור פה - אם הוא מותג פרטי של רשתות השיווק ואם הוא מותג בינלאומי גדול - יכול לעשות זאת. לכן הנחת העבודה בקטגוריה הזאת לא נכונה. אין חסם לתחרות בקטגוריה הזאת".

 

בלס נשאל על מהלכים שביצעה שטראוס-עלית בעבר לחסימת מתחרים כמו המהלכים לחסימת קדבורי שבסופו של דבר יצאה מהשוק, אולם הוא סירב להתייחס.

 

תורידו מחירים בעקבות המחאה?

"לא נוריד מחירים. ביצענו הוזלה משמעותית מאוד בחודשים האחרונים; עשינו את מה שעשינו וזה מאוד משמעותי. מדובר בעשרות מיליונים של שקלים סביב כל ההוזלות. הגענו לתחתית של החבית מבחינת הורדת מחירים".

 

אז איך תטפלו במחאה המתגבשת נגד החברה?

"אנחנו בוחנים בכל דרך התאמות שיש לבצע, מתייעלים, מתאימים מוצרים, אנחנו לא אדישים. אנו מנסים להבין ולנטר גם את הרשת ואת מה שקורה מסביב. זה יהיה אתגר. אנחנו מאמינים באמת שלנו ומאמינים שנעבור את זה".

 

הגיעו אלינו תלונות שלפיהן העליתם את מחיר חטיפי השוקולד לקמעונאים בארה"ב. האם קרה דבר כזה?

"לא חל שינוי במחיר לקמעונאי בארה"ב".

 

מתנועת מחאת הקוטג' נמסר כי "חברת שטראוס מביכה את עצמה פעם אחר פעם בשלל תירוצי יחצ"נות. הבעיה היא לא מחירו של ה'פסק זמן' או של חטיף אחר. מהם התירוצים על מחירם הגבוה של הקקאו? הקפה? הדנונה? המילקי? ועוד. הבעיה היא מחירם היקר של כלל מוצרי החברה. הציבור דורש הורדות מחירים רוחביות ומשמעותיות ונמאס לו מצביעות שבהשתמשות בעובדים ככלי מיקוח. הורדת מחירים חייבת להתבצע אף בישראל, אנו נביא את שטראוס להבין שהגדלת יצוא וביסוס אחיזתה בשווקים בינלאומים לא תוכל להתבצע על גב הצרכן הישראלי".

 

בתוך כך, הערב הגיב ישי לסערת שטראוס ואמר כי "על מדינת ישראל לקדם בחקיקה הסרת חסמים ליבוא מוצרים מחו"ל ולפעול להורדת מיסים ליצרנים המקומיים. פתיחת השוק, בכל התחומים, תחת בקרה, תוביל להורדת מחירים".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x