$
פרסום ושיווק

אסם מחרימה את מבצעי ניו־פארם בגלל מבצע הכסאח על מטרנה

ניו־פארם מאיימת בתגובה: נצמצם את שטחי המדף של מטרנה בחצי וניתן יותר שטח לכניסת נוטרישיה, מותג הפורמולה המתחרה של טבע

אורנה יפת 09:2608.08.11

צינון ביחסים בין רשת ניו־פארם לאסם, מפיצת מזון התינוקות מטרנה: ל"כלכליסט" נודע כי אסם לא מוכנה להשתתף במבצעי הרשת לאוגוסט - זאת כתגובה למבצע האגרסיבי שביצעה ניו־פארם ביולי, שבמסגרתו מכרה במשך שבוע חבילת מטרנה 700 גרם ב־35 שקל לחברי מועדון. באסם, שמנהלת את המו"מ המסחרי

של מטרנה מול הרשתות, לא אהבו את העובדה שניו־פארם הורידה את מחירו של המוצר, שגם כך הוא לוס לידר בתקופה האחרונה.

 

בתגובה, אסם נמנעת מלנהל שיח עם ניו־פארם עד לאמצע אוגוסט, אז נקבעה פגישה בין הצדדים. ניו־פארם, מצדה, מאיימת לצמצם בחצי את שטח המדף של מטרנה בתוך שבוע, אם אסם לא תחזור בה מהחלטתה. יתרה מכך: בניו־פארם מאיימים לתת לטבע, שתיכנס לקראת סוף השנה עם מותג מזון התינוקות נוטרישיה, שטח מדף גדול על חשבון זה של מטרנה.

 

"באסם הודיעו לי שהם לא מוכנים להשתתף במבצעים של אוגוסט, ומסרבים להתחשבנות איתי לפי 'מכירת חיסול'", אומר גורם בכיר בניו־פארם. "אמרתי להם שיתחשבנו איתי לפי מחיר הקנייה, והם רמזו לי שזה לא יקרה". יצוין כי במסגרת המבצע הפסידה ניו־פארם 700 אלף שקל; אסם, מצדה, הבטיחה לתמוך במבצע ב־30 אלף שקל בלבד.

 

"אסם מנסה לשלוט על המחיר לצרכן על ידי כך שהיא מונעת ממני תקציב למבצעים", אומר הגורם. "זו דרך עוקפת לשלוט על המחיר לצרכן, כי הם לא נותנים לי להפוך את המוצר ללוס לידר".

 

ניו־פארם משלמת לאסם 55 שקל עבור אריזת מטרנה גדולה. בשגרה נמכר המוצר על המדף במחיר ממוצע של 56 שקל. "אין לי על המדף אף מוצר שאין לי עליו אפילו שקל אחד רווח קמעונאי, מלבד מזון תינוקות וחיתולים. אפילו בתרופות אני מרוויח כסף, אז במזון תינוקות אני לא ארוויח שקל?", אומר הגורם. "המדינה חייבת להכניס את מוצרי התינוקות לפיקוח, ולטובת המאבק אני מוכן להעביר את הרווח הקמעונאי שלי על מטרנה לצרכן, אבל לא ייתכן שאסם תגרוף את כל הרווח. חייב להיות מרווח קמעונאי על המוצרים האלה. זה הבסיס לכל תחרות".

 

מאסם לא נמסרה תגובה לדברים.

 

עד 2012 צפויה גם פריגו להיכנס לשוק תחליפי החלב, מלבד חברת טבע. הכניסה של שתי מתחרות חדשות לשוק ריכוזי, שבו שולטת מטרנה בכ־58%, עשויה להסיט צרכנים מהשחקניות הפועלות כיום בשוק ולשחוק את הרווחיות בקטגוריה כתוצאה מהתחרות, כדי לבלום את הירידה בנתח השוק.

 

במחקר שעשתה האנליסטית רבקה נויפלד מלאומי פרטנרס נקבע כי מדובר בקטגוריה עם נאמנות צרכנית גבוהה, ולכן הורים לתינוקות שמתחילים לצרוך מותג מסוים בבית החולים ימשיכו בו, כך שאיבוד נתח השוק של מטרנה יהיה לצמיתות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x