$
פרסום ושיווק

החל מ-2012: הסוף לאותיות הקטנות בפרסומות

שר התמ"ת חתם על תקנות חדשות לפיהן גודלן של האותיות בהן כתובים התנאים המופיעים בפרסומות יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר שבפרסומת

שלי פריצקר 12:3819.07.11

שר התמ"ת שלום שמחון חתם היום על תקנות הקובעות את גודל האותיות בהן כתובים התנאים המופיעים בפרסומות, התקנות ייכנסו לתוקף בינואר 2012.

 

על פי הכללים שנקבעו גודלן המזערי של האותיות יהיה יחסי - 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר שבפרסומת. התקנות שהוכנו בהתייעצות עם הממונה

על הגנת הצרכן והסחר הוגן, עו"ד תמר פינקוס, חלות על כל מידע לצרכן, לרבות עלון מידע, קטלוג, מודעות פרסומת, בין אם בהדפסה ובין אם במדיה דיגיטלית כגון אינטרנט.

 

בסוף מאי אישרה ועדת הכלכלה את בקשת התמ"ת לתיקון תקנות הגנת הצרכן ונקבע כי הדבר ייכנס לתוקף בשנה הבאה כדי שדברים פרסומיים שכבר הודפסו לא יירדו לטמיון.

 

כיום ברוב המקרים מפרסמים נוהגים להבליט את הסיסמה המכירתית באותיות גדולות ומובלטות ולהצניע את התנאים כלומר ההוראות הכלולות בפרסומת ואשר מגבילות, מסייגות או מתנות את האמור בו מופיעות באותיות מזעריות, שקשה עד בלתי אפשרי לקרוא אותן ולעיתים לא ניתן להבחין בקיומן. התיקון יאפשר לצרכן לקבל תמונה אמיתית של המוצר או השירות המוצעים לו.

 

הטעיית הצרכן עקב הפרת התקנות, מטילה אחריות על מי שמטעמו נעשתה הפרסומת, כלומר בעל העסק וכן על מי שהביא את הדבר לפרסום.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x