$
פרסום ושיווק

איזה תוכן יזכה לפיקוח?

ההבדלה בין תכנים שיוכפפו לרגולציה לבין כאלו שלא תושת עליהם רגולציה תיעשה לפי ייעודם

גילעד נס 07:0316.12.10

 בדיונים לקראת ההחלטה התקדימית התקיים מאבק בין שתי גישות עיקריות לגבי האופן שבו יש להבחין בין פעילות שיש להכפיף לרגולציה לפעילות שלא תהיה כפופה לה.

 

גישה ראשונה, שיוצגה בידי סמנכ"ל ההנדסה והרישוי במשרד התקשורת חיים גרון, טענה כי השיקול צריך להיות איכותו

הטכנית של השידור, כך שאם התוכן משודר במכשירי קצה מסוימים באיכות הנופלת מזו המוצעת בשידור למכשירי הטלוויזיה - אין להטיל עליו רגולציה.

 

הגישה השנייה, שהתקבלה בסופו של דבר והוצגה בידי מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל, ייחסה את השיקול המכריע לייעודו של התוכן. כך למשל סרטונים שמעלים גולשים לאתרי שיתוף סרטים כדוגמת יוטיוב לא ייחשבו כ"תוכן טלוויזיוני" ולא יהיו כפופים לפיקוח. לעומת זאת, כן יוטל פיקוח על האתרים ה"רשמיים" של הזכייניות וחברות הטלוויזיה הרב־ערוצית, המציגים תוכן שהופק תחילה לשידור בטלוויזיה ה"מסורתית" או עבור פעילות אינטרנטית, אך ניכר כי איכות הפקתו נועדה לשידור מסחרי.

 

לפי ההחלטה העקרונית שהתקבלה, בחינת הצורך בפיקוח פרטני על התוכן תתבסס על הגדרתו כ"TV Like" - כלומר דומה במהותו לתוכן הנצפה בשידורי הטלוויזיה ה"מסורתית".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x