לא צריך לטוס לניו יורק: רשת הנעליים המוזלת Payless מגיעה לארץ
קבוצת סקאל קיבלה את הזכיון לרשת הנעליים האמריקאית ומתכננת לפתוח 60 סניפים תוך 5 שנים. המחירים ינועו בין 19 ל-199 שקל. סולי סקאל: Payless תכפיל את מחזור המכירות של סקאל ספורט ל-500 מיליון שקל
עוד רשת אמריקאית מגיעה לישראל: קבוצת סקאל קיבלה את הזכיון לרשת הנעליים Payless ShoeSource ותקים בישראל רשת חנויות למותג. סקאל תפתח 15 סניפים עד שנת 2011 ובכוונת סולי סקאל, הבעלים של הזכיון, להקים תוך חמש שנים 60 סניפים בישראל. את המו"מ מול החברה העולמית והחתימה על ההסכם ביצע עו"ד ערן גוטפריד ממשרד גוטפריד וסרצוג אלישיב ושות'.
המשלוח הראשון של הסחורה יגיע לישראל בחודש פברואר והחנויות הראשונות יפתחו במרץ-אפריל 2011, בירושלים, חיפה, באר שבע, נצרת, במרכזי קניות ובקניונים. החנויות ייבנו על שטח של 250 מ"ר על פי הקונספט של החברה העולמית, ויכללו נעליים ואביזרים לכל המשפחה. המותג יתחרה בעיקר ברשת הנעליים TO GO שמוכרת נעליים במחיר מוזל.
Payless היא רשת מוזלת המציעה נעליים לכל המשפחה המשווקת, בין היתר, נעליים של אמריקן איגל (שאת הבגדים של המותג תייבא לארץ קבוצת פוקס), נעלי צ'מפיון, קולקציות מעצבים כגון Christian Siriano for Payless, Lela Rose for Payless, ו-Isabel Toledo for Payless ועוד.
הרשת נמצאת בבעלות חברת Collective Brands שמגלגלת 3.3 מיליארד דולר בשנה (מתוכם Payless מגלגלת 2.8 מיליארד דולר). הרשת נוסדה ב-1956 וכיום היא מונה כ-4,600 חנויות בעולם, בין היתר בארה"ב, קנדה, פורטו ריקו, האיים הקאריביים, הפיליפינים ועוד.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
בחו"ל משווקת הרשת נעליים במחירים של 10 עד 15 דולר בממוצע. בישראל ינועו המחירים בין 19 ל-199 שקל. "המחיר בישראל מורכב ממחיר המוצר בחו"ל בתוספת מע"מ", מסביר סולי סקאל. "המטרה שלנו היא לאמץ את מדיניות הרשת העולמית ולהציע תשע פעמים בשנה מבצעי מחיר".
קבוצת סקאל תקים חברה בת שתהיה אחראית על פתיחת החנויות ותפעולן בישראל. לדברי סקאל: "אנו מצפים להפוך את Payless לשחקן מפתח בשוק הנעליים בישראל. נספק ללקוחותינו אופנה ואיכות במחירים הטובים ביותר בשוק הישראלי".
בכמה יגדל מחזור המכירות של סקאל בעקבות הפעילות החדשה?
סקאל: "כיום מגלגלת קבוצת סקאל 500 מיליון שקל, ואנחנו מצפים ש-Payless לבד תגלגל בתוך כ-5 שנים 250 מיליון שקל".
איך אתה מסביר את הכניסה של הרבה מותגים בינלאומיים לישראל?
סקאל: "עד היום השוק הישראלי לא היה ערוך לזה וגם החברות הבינלאומיות לא גילו התעניינות בישראל. המיתון בארה"ב גרם לחברות אמריקאיות לפתח שווקים מחוץ לארה"ב. רוב המחזור של Payless היה עד לאחרונה בארה"ב וכיום לנוכח המצב הכלכלי בעולם והפוטנציאל שקיים בכמה מדינות, הם החליטו להרחיב פעילות וישראל היא המדינה הראשונה במזרח התיכון שהם נכנסים אליה".
"נתפוס עשירית משוק הנעליים"
עוד הוסיף סקאל, כי המצב כיום הוא שיש הרבה קניונים ויש היצע של שטחי מסחר לצד עלייה במכירות של חנויות גדולות. "הכניסה של חברות בינלאומיות תשנה את שוק הקמעונאות בישראל", הוא אומר. "חנויות המותגים הולכות לכיוון של חנויות גדולות. רואים את זה אצל קסטרו, פוקס וגם אנחנו מגדילים את החנויות שלנו. H&M בעזריאלי מוכר הרבה למרות שהחנות שלו גדולה, וזה בגלל שהוא מייצר חוויה אחרת".
סקאל תשקיע בכל חנות בין 600 ל-700 אלף שקל. "נתפוס בתוך חמש שנים 10% משוק הנעליים", אמר סקאל. "אנחנו נקנה ישירות מהמפעלים במזרח הרחוק על מנת לחסוך בעלויות וכך נציע מחירים נוחים לצרכן".
קבוצת סקאל נמצאת בבעלות האחים סולי ומאיר סקאל. החברה מייבא ומשווקת מגוון רחב של מותגי אופנה בינלאומיים ביניהם: Polo Ralph Lauren, Kenneth Cole, bebe, Nautica, Timberland, GUESS. ועוד. החברה מפעילה בנוסף כ-50 חנויות Multibrand - אמפוריום וסקאל ספורט ועוד כ-50 חנויות דגל של המותגים שהיא מייבא.