$
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט": טיב טעם משיקה מותג שוקולד פרטי

רשת השיווק נכנסת לקטגוריית השוקולד עם יעד יומרני: לתפוס נתח שוק של 6% ולנגוס במותג "פרה" של שטראוס עלית. יצרנית השוקולד השוויצרית שתייצר את המותג הפרטי של טיב טעם היא זו שמייצרת גם את המותג הפרטי של שופרסל

אורנה יפת 06:5505.08.10

טיב טעם נכנסת לקטגוריית השוקולד תחת המותג הפרטי שלה GQ - כך נודע ל"כלכליסט". זאת לאחר ששופרסל כבר עשתה צעד דומה לפני כשנה, והשיקה טבלאות שוקולד במותג הפרטי.

 

טיב טעם משיקה שלושה סוגי שוקולד: חלב, חלב עם שברי אגוזים ושוקולד מריר, שתייצר עבורה יצרנית השוקולד השוויצרית FREY. היצרנית השוויצרית מייצרת את השוקולד במותג הפרטי גם עבור רשת שופרסל.

מה דעתך על מניית טיב טעם:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

"אין סיבה שלא להיכנס לתחום השוקולד", אומר בכיר בטיב טעם, המחזיקה כיום בנתח של כ־2% משוק רשתות השיווק. "זו קטגוריה חזקה ובמסגרת חיזוק המותג הפרטי שלנו הבנו שאנחנו חייבים להיכנס לקטגוריה הזו. זה מוצר בסיסי שנמצא בכל עגלה, ואנחנו מעוניינים לתפוס נתח שוק של 6%".

 

השוקולד במותג הפרטי GQ מתווסף למדף השוקולדים בטיב טעם, שרווי במותגים מיובאים מחו"ל דוגמת מילקה, לינדט, קוט־דור ואחרים. המותג הפרטי GQ ברשת טיב טעם תופס 9% ממכירות הרשת. הוא הושק לפני כשנתיים וכולל כיום קטגוריות רבות, בהן ריבות, תה קר, אורז, עוגיות, שמן, ירקות קפואים, נייר טואלט ועוד.

 

בעוד בשופרסל בחרו להשיק את השוקולד באירוע גרנדיוזי בבית השגריר השוויצרי בישראל, בטיב טעם ההשקה תהיה צנועה יותר ותכלול בעיקר טעימות ללקוחות בחנויות הרשת, מבצעים בקו הקופות ותצוגות חוץ־מדף.

 

 צילום: shutterstock

 

כיום מחזיקה שטראוס ביותר מ־60% מקטגוריית השוקולד הנחשקת, באמצעות המותג הוותיק "פרה". השקת השוקולד של שופרסל נחשבה לצעד נועז מצד שופרסל, שקראה תיגר על הספקית הגדולה בקטגוריה הנחשבת לליבת העסקים שלה. ניסיונות עבר של הענקיות הבינלאומיות נסטלה וקדבורי להיכנס עם שוקולד מתוצרתן לישראל לא צלחו, וכך נותר רוב הקטגוריה בידי היצרנית הישראלית, שפועלת בה גם עם טבלאות במותגים "פסק זמן" ו"ספלנדיד".

 

לפי נילסן, קטגוריית טבלאות השוקולד מגלגלת 273.5 מיליון שקל בשנה, לא כולל פיצוציות וקיוסקים. השקת מותג השוקולד הפרטי של שופרסל לא פגעה במיוחד במותג "פרה" הוותיק, שנתח השוק שלו ירד בכ־0.8% בלבד, מ61.6% ל־60.8%. המותג הפרטי של שופרסל הצליח להתברג למקום החמישי והוא מחזיק כיום בנתח שוק של 6.3%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x