צניחה בפרסום בארה"ב: ירד ב-12% ברבעון הראשון
תקציבי הפרסום בארצות הברית הסתכמו ב-27.9 מליארד דולר בלבד. בשלושת החודשים האחרונים של 2008 התכווצו תקציבי הפרסום בארה"ב ב־7.9%
תקציבי הפרסום בארצות הברית הצטמקו ברבעון הראשון של 2009 ב־12% לעומת הרבעון הראשון של 2008, והסתכמו ב־27.9 מיליארד דולר. כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר נילסן. מדובר בירידה הרבעונית החדה ביותר מאז 2002 ובהחרפה של המשבר: בשלושת החודשים האחרונים של 2008 התכווצו תקציבי
המחקר של נילסן בוחן את הוצאות הפרסום במדיות השונות ולפי ענפי המפרסמים. מהנתונים עולה שבכל 19 סוגי המדיה נרשמה ירידה בהוצאות הפרסום, כאשר בטלוויזיה נרשמה ירידה של עד 16.6%, בהתאם לסוג השידורים. הפרסום בשילוט חוצות ירד ב־10.7%, הפרסום ברדיו הארצי ירד ב־12.6%, ואפילו הפרסום באינטרנט - שהיה בשנים האחרונות מנוע הצמיחה של ענף הפרסום - הצטמק ב־3.4%.
ואילו מפרסמים חתכו תקציבים? בקרב עשר הקטגוריות שאחראיות למרב הוצאות הפרסום בארה"ב, שהסתכמו ברבעון הראשון של 2008 בכמעט 10 מיליארד דולר, נרשמה ירידה של 10.3% בהוצאות הפרסום ב־2009. הקטגוריה שנפגעה במיוחד היא ענף הרכב, עם ירידה של 27.7%.