$
פרסום ושיווק

בלעדי: חודש וחצי לאחר ההשקה: BLU מחזיק ב-17% מהשוק

ענאן שמשום מוכיח שוב שהוא יודע לבנות מותג, לאחר שאיבד את הזיכיון על XL לטובת סידס. הצליח להשיג את החסות לפסטיבל הצעירים דאנס סיטי לאחר שגבר על XL

גלי ברגר 09:4917.02.09

במשחק הכיסאות המוזיקליים בתחום משקאות האנרגיה שהיה בשנה האחרונה בישראל יש בינתיים מנצח ברור אחד. ענאן שמשום, הבעלים של חברת בני פאוזי שמשום ומי שבנה בישראל את המותג XL וגרם לרד בול, ששלטה בשוק ללא עוררין, לאבד נתחי שוק, מוכיח שוב שהוא יודע לבנות מותג. חודש וחצי לאחר ההשקה הרשמית עומד נתח השוק הכספי של משקה האנרגיה BLU על 16.8% בשבוע הראשון של פברואר - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "כלכליסט".

 

נתח השוק של XL, שעבר לשיווקה של חברת סידס, שהיתה בעבר בעלת הזיכיון על רד בול, ירד ל-51.1% באותו שבוע ואילו נתח השוק של רד בול עומד על 13.1%. בחודש ינואר גדל שוק משקאות האנרגיה ל-12.6 מיליון שקל, לעומת 11.7 מיליון שקל בדצמבר. נתוני סטורנקסט מתייחסים רק לשוק המבורקד – סופרמרקטים, מינימרקטים ופיצוציות שמחוברות לסטורנקסט. את נתח השוק שלו השיג BLU ללא נוכחות בשתי הרשתות הגדולות – שופרסל ורבוע כחול. לדברי ענאן שומשום, בימים אלה הוא מנהל משא ומתן עם רבוע כחול ומאמין שייכנס לרשת בזמן הקרוב. לשופרסל, לדבריו, "אי אפשר להיכנס. הם רוצים שאשלם 200 אלף שקל בשביל שטח מדף". משופרסל סירבו להתייחס לדברים.

 

כפי שעשה ב-XL, גם את BL השיק שומשום כשהוא משחק בגזרת המחיר לצד פעילות שיווקית ענפה. BLU נמכר במחיר זול יחסית למתחרה רד בול – 5.99-7.99 לעומת 8-10 שקל לרד בול.

 

 

על הקרב השיווקי בין המותגים XL ו-BLU אפשר ללמוד מקרב החסות לפסטיבל הדאנס סיטי - פסטיבל הצעירים הגדול בישראל המתקיים במשך שלושה ימים בגני יהושוע, בתל אביב. לדברי איתן אסרף, מפיק הפסטיבל, לאחר מו"מ ארוך עם שני הצדדים, שכלל גם את הגעת סמנכ"ל השיווק של XL מפולין, לקח BLU את החסות על הראשית על האירוע.

 

החברה תשקיע 3.5 מיליון שקל בחסות – סכום שנחשב גבוה במיוחד. כחלק מהחסות יהפוך שם הפסטיבל ל-Out of the blue dance city. במהלך אפריל יופצו 2 מיליון פחיות BLU כחלק מקדום המכירות לפסטיבל עם הלוגו של הפסטיבל, שמשום התחייב לפרסום בשווי מיליון שקל שכולל שלטי חוצות, אינטרנט, עיתונות, רדיו ופרסום נוסף, בתמורה, מבקר שיגיע לשערי הפסטיבל עם פחית בלו ממותגת דאנס סיטי סגורה יורשה להיכנס חינם לאירוע (כמובן לאחר פתיחת הפחית). גם רד בול, שהקימה לפני שנה נציגות בישראל, הודיעה אתמול על פעילות שיווקית וכי היא במבצע Red Bull Wedding" כדי לחזק אחיזתה בתחום.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x