$
על הגריל

ביהמ"ש לשטראוס: להסיר מהקמפיין את סימן המסחר של "חומוס גבעתיים"

הצו הוצא לבקשת רשת המסעדות "חומוס גבעתיים", שמשתמשת בסמל דומה זה 10 שנים ויותר, והוא סימן מסחר רשום על שמה מ-2005

ynet ומיטל זדה 23:2919.12.08

בית-המשפט המחוזי מחוז המרכז הורה היום (ו') לחברת שטראוס להוריד חלק מהקמפיין החדש בו עלתה לאחרונה. בית המשפט הוציא היום (ו') צו מניעה נגד הקבוצה, האוסר עליה להשתמש בצלחת חומוס, שעליה פרצוף מחייך עשוי ירקות בקמפיין, שהעלתה בשבוע שעבר.

 

הצו הוצא לבקשת רשת המסעדות

"חומוס גבעתיים", שמשתמשת בסמל דומה זה 10 שנים ויותר, והוא סימן מסחר רשום על שמה מ-2005.

 

מדובר בקמפיין פרסום תדמיתי חדש של קבוצת שטראוס, שעלה בשבוע שעבר, בטלוויזיה, בעיתונות, ועל גבי שלטי חוצות, תחת הסיסמה: "מדהים מה אפשר ליצור מהדברים הפשוטים ביותר בחיים". הקמפיין, שעלה בהשקעה של 5 מיליון שקלים, היה הראשון לזהות התאגידית החדשה של הקבוצה. הקמפיין עלה באמצעות משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי והאמן חנוך פיבן. הפרסומת כולה מורכבת ממוצרי החברה, שבונים פרצופים שונים.

 

השופטת ציוותה על קבוצת שטראוס ועל כל גוף הפועל מטעמה להימנע מלהפר את הסימן המסחרי של "חומוס גבעתיים", להפסיק את פרסום סרט הפרסומת של חומוס שטראוס בטלוויזיה ובאינטרנט, לחדול מהצגת פרסומות בשלטי החוצות העושים שימוש בסימן המסחרי השנוי במחלוקת, ולהסיר את השלטים והמודעות ממשאיות שטראוס ומדוכני המכירה שלה, שבהם מופיע הסימן המפר לכאורה.

 

כל זאת מותנה בהפקדת ערבויות של "חומוס גבעתיים", והתחייבות לפיצוי כל נזק העשוי להיגרם לשטראוס מצו זה, אם יתברר שהשוני בין הסימנים עולה על הדמיון.

 

"התרענו בפניהם בכתב ודרשנו שיפסיקו את השימוש", אמר פרקליט רשת חומוס גבעתיים, עו"ד יהודה טלמון, בשיחה עם ynet. "מבלי להודות שהם מפירים את הזכויות של חומוס גבעתיים, הם הודיעו לנו שיפסיקו זאת היום, יום שישי. דרשנו לקבל זאת בכתב, ומשכו אותנו מיום ליום.

 

"אתמול (יום ה', ע.ש) הופתענו לקבל מהם מכתב ששולל את העניין מכל וכל. לא נותרה לנו ברירה, ועתרנו לקבלת צו מניעה. בית-המשפט קבע את הדיון במעמד שני הצדדים להיום ב-10:00 בבוקר. הם בחרו שלא להגיע לדיון, אף על פי שכתבי בית דין נמסרו להם.

 

"בית-המשפט קבע, ששוכנע כי יש עילת תביעה לכאורה, ולכן הוציא צו מניעה זמני המחייב אותם להימנע מלהפר את סימן המסחר הרשום של חומוס גבעתיים". עו"ד טלמון מייצג את רשת המסעדות עם שותפו, עו"ד חיים קרויטרו.

באחד הסמלים החדשים שיצר פיבן בקמפיין הזהות התאגידית של שטראוס נראית צלחת חומוס, הדומה דמיון רב לסמל של "חומוס גבעתיים".

 

צו המניעה ייכנס לתוקף במועד דחוי - ביום ראשון, 21 בדצמבר, החל ב-16:00. נציגי קבוצת שטראוס לא התייצבו לדיון, ומטרת הדחייה היא לאפשר להם לעתור מבעוד מועד לקיום חוזר של הדיון, במעמד שני הצדדים. אם הצו ייכנס לתוקף, על "חומוס גבעתיים" להגיש כתב תביעה נגד קבוצת שטראוס עד 25 בדצמבר.

 

דובר שטראוס מסר בתגובה: "אנו מכבדים את החלטת בית המשפט. הקמפיין יימשך כרגיל ללא שימוש בסימן המדובר".

 

בהכנת הידיעה השתתפו: מירב קריסטל, רוני ליפשיץ, עמית שניידר ורענן בן-צור

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x